Berichten van dinsdagmiddag

Dirk Neef, 06 - 51 55 79 50

Meppel

Motorrijder gewond
Bij een verkeersongeval op de kruising van de Randweg met de Zuiderlaan in Meppel raakte dinsdagmorgen een 27 jr. motorrijder uit die plaats gewond. Een 72 jr. automobilist uit dezelfde plaats verleende op de kruising geen voorrang aan de motorrijder. Deze werd met vermoedelijk rugletsel overgebracht naar het ziekenhuis

Hoogeveen

Geen voorrang
Op de kruising van de afrit A-28 met de Middenveldweg/Fluitenbergseweg in Hoogeveen botsten dinsdagmorgen twee personenautos op elkaar. Hierbij kwam de personenauto van een 54 jr. vrouw uit Meppel op de kant tegen een lantaarnpaal tot stilstand en raakte de bestuurster lichtgewond. Zij reed over de afrit en verleende op de kruising geen voorrang aan een 57 jr. automobiliste uit Ruinen. Deze bleef ongedeerd. De vrouw uit Meppel werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De autos werden zwaar beschadigd.

Emmer-Compascuum

Caravan gestolen
Vanaf een afgesloten terrein van een caravanbedrijf aan de Rademakerstraat in Emmer-Compascuum werd in de nacht van maandag op dinsdag een z.g.a.n. caravan gestolen. De caravan was door de eigenaar, een inwoner van Valthermond, voor een reparatie naar het bedrijf gebracht. De dieven hebben het slot van het toegangshek naar het terrein en een extra kettingslot daaraan geforceerd. De nieuwwaarde van de caravan met inboedel bedraagt bijna f. 30.000,-.

Emmen

Inbraak
Bij een inbraak in een garagebedrijf aan de Olivier van Noortstraat in Emmen hebben inbrekers in de nacht van maandag op dinsdag een nog onbekende hoeveelheid gereedschap gestolen. Men kwam binnen door een deur te forceren.

Dalen/Nyensleek

Waarschuwing voor scharen- en gereedschapslijpers De politie waarschuwt burgers en bedrijven voor de praktijken van scharen- en gereedschapslijpers die hun diensten aanbieden aan huis of bedrijf. Elk jaar weer krijgen de politiekorpsen in heel Nederland klachten over de praktijken van dit soort ambachtslieden. Ze komen aan de deur en bieden hun diensten aan. Meestal zonder goede afspraken te maken over een prijs krijgen ze om te slijpen dan scharen, messen, boren of ander gereedschap mee. Als ze deze geslepen terug brengen is de prijs meestal heel hoog. Als mensen dan niet wil betalen treedt men heel intimiderend op waardoor er meestal wel- en veel te veel wordt betaald. De afgelopen dagen zijn in Drenthe uit Dalen en Nyensleek de eerste meldingen over dit soort activiteiten binnen gekomen bij de politie.

Snelheidscontroles

Dinsdagmorgen zijn op de volgende plaatsen radarcontroles gehouden: - Ter Aardseweg Assen (50 km): 38 voertuigen gecontroleerd, 7 overtreders
- Lonerstraat Assen (50 km): 86 voertuigen gecontroleerd, 20 overtreders
- Asserstraat Ubbena (80 km): 371 voertuigen gecontroleerd, 16 overtreders