berichten van maandag tot dinsdag 13-04-99 tot 08.00 uur 09:43 dinsdag 13 april 1999

roel hallink, tel.: 0528 - 295216

* meisje onder auto

veenoord - rende gistermiddag een 3-jarige meisje van de inrit van de woning aan de nieuweweg, al spelenderwijs de weg op. zij werd geschept door een personenauto, bestuurd door 20-jarige inwoner van emmen. het meisje kwam er gelukkig goed vanaf. zij had niets gebroken, maar wel veel pijn in de ledematen.

* scooter over de kop

meppel - reed afgelopen nacht een 34-jarige man uit meppel, van zijn werk naar huis. op de handelsweg kwam hij een lantaarnpaal tegen die niet langs de weg stond, maar over het fietspad lag. hij merkte dit te laat en stuiterde er overheen, met als gevolg dat hij met een behoorlijk smak ten val kwam. hij kwam er met diverse schaafplekken en schade aan de kleding behoorlijk goed vanaf. ook zijn scooter had schade. uit het ingestelde onderzoek is gebleken dat vermoedelijk een vrachtauto de lantaarnpaal omver gereden heeft en na de aanrijding is doorgereden. de identiteit van deze bestuurder is niet bekend.

* fietsendieven betrapt op heterdaad

coevorden - zag gisteravond rond 22.00 uur, een getuige dat 2 jongens bezig waren fietsen te stelen bij de fietsenstalling van het station in coevorden. hij waarschuwde direct de politie. toen deze ter plaatse kwam, waren de jongens druk bezig een slot van een fiets open te breken. de beide jongens van 21 en 23 jaar uit weiteveen zijn aangehouden en ingesloten. de jongens hebben inmiddels bekend. het onderzoek loopt nog. de eigenaren van de fietsen, die zij probeerden te stelen, zijn nog niet bekend.

* auto bekrast

veenoord - een 72-jarige inwoner uit veenoord deed gisteren aangifte van het bekrassen van de linkerzijkant van zijn auto. de vernieling heeft vermoedelijk de afgelopen dagen plaats gevonden, toen de auto geparkeerd stond aan de nieuweweg. de schade bedraagt naar schatting ongeveer f 2.500,--.

* vernieling bouwkeet en afzethekken

meppel - werd gisteren namens een bedrijf uit emmen aangifte gedaan van vernieling van een bouwkeet en afzethekken op een terrein aan de brandemaat.
afgelopen weekeinde hebben onbekenden hekken vernield en een ruit ingegooid van een bouwkeet. de dader(s) zijn in de keet geweest en hebben daar werkhandschoenen uitgehaald en over de bouwplaats uitgestrooid. de totale schade wordt geschat op ruim duizend gulden.

* snelheidscontroles

hoogeveen - gisteren zijn er diverse snelheidscontroles gehouden. op de messter cramerweg ( 50 km ) werden 190 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 41 te snelreden . hoogst gemeten snelheid was 81 km. op de boekweitlaan ( 50 km ) werden er 350 gecontroleerd en hier reden er 60 te hard. hoogst gemeten snelheid was 84 km.
op de lomanlaan ( 50 km ) werden 430 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 82 te hard reden. hoogst gemeten snelheid was 86 km. op de coevorderstraatweg ( 50 km ) in noordscheschut werden 602 voertuigen gecontroleerd. er reden er 90 te hard. de hoogst gemeten snelheid was hier 96 km.

info@politie-drenthe.nl politie drenthe, voor een veilig en leefbaar drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3244 '