Berichten van maandagmiddag 13-09-99
16:11 maandag 13 september 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

* Inbraken in auto's

DRENTHE - Afgelopen weekeinde is er in Drenthe op enkele plaatsen ingebroken in auto's. Voor zover nu bekend is er10 x ingebroken en in 3 gevallen bleef het bij een poging. De inbraken vonden plaats in Assen aan de W A Scholtestraat en de Bachstraat, in Meppel aan de Kluft, het Biezenveld, de Doornheegde, De Bloemen en in Hoogeveen aan de Neptunus en de Sirius . In de meeste gevallen zijn de radio's gestolen. Uit de auto aan de Neptunus in Hoogeveen werd ook een hoeveelheid hengelsportartikelen gestolen. In Emmen aan de Nijbracht werden alle 4 wielen van een auto gestolen.

* Inbraak in school

ASSEN - Bij een school aan de Smetanalaan is afgelopen weekeinde ingebroken. De daders kwamen binnen door een steen door een thermopane ruit te gooien. Uit de school werd een fax gestolen. Totale schade bedraagt enkele duizenden guldens.

* Inbraak in slijterij

KLAZIENAVEEN - Door met een grote baksteen een ruit van 4,5 bij 2,2 meter te gooien in het afgelopen weekeinde, konden de daders 2 flessen wijn stelen uit een slijterij aan de Vaart ZZ. De schade van de wijn bedraagt ongeveer honderd gulden, maar de schade aan de ruit bedraagt enkele duizenden guldens.

* Ramen kerk ingegooid

BEILEN - Afgelopen weekeinde zijn 12 ruiten uit een groot glas in lood raam gesneuveld, toen onbekenden met de grote steen deze ingegooid hebben. De schade is nog niet bekend, maar zal zeker fors uitvallen.

* Diefstal compressor

GASSELTERNIJVEEN - Vanaf een bedrijfsterrein aan de Burgemeester van Royenstraat is afgelopen weekeinde een grote compressor gestolen. De compressor, gemonteerd in een aanhanger, is vermoedelijk, door een hek dat niet afgesloten was, vanaf het terrein geduwd en daar achter een auto gekoppeld. De schade bedraagt naar schatting ongeveer 15.000,-- gulden.

* Verkeersongevallen met letsel

NIJEVEEN - Vanmorgen rond 10.30 uur is een man (leeftijd nog niet bekend) uit Wanneperveen, gewond geraakt bij een ongeval op de Matenweg. Vermoedelijk is de man na een bocht in de weg, de controle over zijn auto kwijt geraakt, waardoor hij in de linkerberm kwam. Hier geraakte hij in een slip, schoot de weg over de rechterberm in en sloeg enkele malen over de kop en kwam via de sloot tenslotte in een bouwland tot stilstand. De man is met onbekend letstel overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. De auto werd totaal vernield.

SCHOONOORD - Vanmorgen rond 07.15 uur, raakte een 20-jarige inwoonster van Emmen gewond bij een aanrijding op de Slenerweg. Zij haalde met haar auto een andere auto in, maar zag door de mist een tegenligger niet. Zij raakte deze auto, bestuurd door een 39-jarige inwoonster van Schoonoord en kwam vervolgens tegen een boom tot stilstand. De vrouw uit Emmen is met nek- en rugklachten overgebracht naar het ziekenhuis in Emmen. De andere vrouw bleef ongedeerd. Beide voertuigen raakten behoorlijk beschadigd.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3266 '