Politie Drenthe

van donderdagmiddag 06 januari 2000
17:23 donderdag 6 januari 2000

Bert Peters 0591 66 20 14 of 0653-23 80 59.

Assen, ongeval met beknelling
Reed vanmiddag omstreeks 12.45 uur een 44-jarige vrouw uit Assen over de afrit van de A 28 ter hoogte van de afslag Assen Zuid. Op de kruising N33-Haarweg verleende zij geen voorrang aan de 37-jarige bestuurder van een trekker met oplegger uit Donkerbroek waarna een aanrijding volgde. Hierdoor draaide de auto van de vrouw een halve slag en schoot de sloot in waarna zij bekneld raakte. Medewerkers van de brandweer en ambulance haalde de vrouw op professionele wijze uit de auto waarna zij naar het WZA werd overgebracht. Het letsel viel mee, een pijnlijk gezicht en nek.

Smilde, vermoedelijke bestuurder ongeval gevonden Werd vandaag de vermoedelijke bestuurder van de bestelbus gevonden die eergisteren een 9-jarige joingen omver reed. De 49-jarige man uit Smilde verklaarde daar wel gereden te hebben met een bestelauto zoals werd omschreven door de jongen en een getuige maar niets gemerkt te hebben van een ongeval. Over de toestand van de jongen is niets bekend.

Meppel, bestuurder onder invloed
Nadat vanmiddag een 61-jarige man uit Wanneperveen aan het bureau in Meppel een gesprek had gehad met een politieagent verliet hij het bureau. De man stapte in zijn auto en reed weg hetgeen door agenten werd gezien. Omdat alcoholgebruik werd vermoed werd hij achtervolgd waarna hij werd aangehouden in de Schoolstraat. Hij saboteerde de blaasproef waarvoor hij een proces-verbaal kreeg. Ook was de man niet in het bezit van een geldig rijbewijs. De auto werd in beslag genomen.

De Wijk, diefstal aanhangwagen
Deed een 60-jarige man uit de Wijk aangifte van diefstal van zijn aanhangwagen. Deze werd vanaf zijn erf aan de Commissieweg weggenomen. Waarde niet bekend.

Assen, diefstal auto
Deed vanmorgen een 69-jarige man uit Assen aangifte van diefstal van zijn auto uit de afgesloten parkeergarage. Onbekend hoe de daders in de garage zijn gekomen en de 15 jaar oude auto hebben weggenomen.

Emmen, illegale vreemdelinge
Werd gisteren door de Vreemdelingendienst in een 'privé-huis' aan de Varenkamp een Nigeriaanse vrouw aangetroffen die niet over de vereiste papieren beschikte. Zij zal binnenkort uit Nederland worden verwijderd.

Coevorden, vuurwapen aangetroffen
Werd vanmorgen in een woning aan de secr Bruintjesstraat een vuurwapen met patronen aangetroffen. De 28-jarige bewoner verklaarde dat hij dat wapen nodig had om zich te beschermen bij zijn cocaïnehandel. Er werd 1 gram van dat verdovende middel aangetroffen. Alles werd in beslag genomen.

Nieuw Buinen, inbraak in garage
Werd vannacht ingebroken in een garage aan het Noorderdiep. Via een verbroken raam werd toegang verkregen waarna er autoradio's werden weggenomen en sigaretten. De 41-jarige eigenaar deed aangifte. Nog onbekend is hoe groot de schade is.

Vanaf vandaag (donderdagmiddag) 17.00 uur tot maandagmorgen 08.00 uur zal Ernest Zinsmeijer de persvoorlichting verzorgen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3304 '