Van maandagmiddag 17 mei
15:15 maandag 17 mei 1999

Bert Visser

*

Bij een inbraak in een bouwkeet aan de Aquarius in de Asser wijk Kloosterveen zijn het afgelopen weekeinde diverse electrische gereedschappen gestolen. Het gaat om o.a. boormachines, een compressor en een cirkelzaag.
De inbraak werd maandagmorgen ontdekt door de bedrijfsleider.

*

In Schoonloo hebben onbekenden het afgelopen weekeinde bij een inbraak in een loods van Staatsbosbeheer een hoeveelheid electrisch gereedschap gestolen. De achterdeur van de loods is vermoedelijk met een breekijzer opengebroken. Voor het vervoer van het gereedschap is een oranje krat gebruikt, die even verder op een bospad is teruggevonden.

*

Een 32 jarige inwoonster van Erica heeft maandagmorgen bij de politie aangifte gedaan van de diefstal van de trekhaak van haar Peugeot 205. De dader heeft de bouten van de bevestigingsplaat losgedraaid.

*

In Rolde is een bewoonster van de Rolderdingspillaan gedupeerd na de diefstal van een beeld uit haar voortuin.
Ze ontdekte de diefstal maandagmorgen.

*

In Eelde Paterswolde is de Kooischool aan de Kooistukken het afgelopen weekeinde weer het doelwit geweest van vernielingen. Deze keer zijn de deuren van de hokken van de vuilcontainers vernield en was er met verf gespoten. De gemeente Zuidlaren heeft aangifte gedaan.

*

Een Kartingbedrijf uit Den Bosch heeft van een bedrijf met een postbusnummer in Roden een rekening gekregen voor het plaatsen van een advertentie waarvoor het kartingbedrijf nooit opdracht heeft gegeven. De rekening was per fax ontvangen. De politie heeft het bedrijf geadviseerd de klacht te melden bij de Stichting Eerlijk Zakendoen. Bij die Stichting waren al meer klachten binnengekomen over het Roder bedrijf.

*
Een 18-jarig meisje uit Meppel is maandagmorgen rond 8 uur met een gekneusde knie naar de huisarts gebracht, nadat ze op het fietspad aan de Werkhorst in Meppel tegen een andere bromfietser botste. Deze bromfietser, een jongen uit Dwingeloo, is door de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis voor een pijnlijke teen. Het meisje reed op het fietspad rechtdoor en botste daarbij tegen de jongeman die de weg overstak omdat hij het schoolterrein op wilde rijden.

*
Een onbekende dief heeft de afgelopen week 4 konijntjes en 25 kg voer weggenomen uit de Dierenweide in Emmerhout. Deze konijnendief heeft onder meer een jong zwart konijn meegenomen uit de weide. Daarvoor in de plaats heeft de dief een iets ouder wit konijn teruggezet, misschien bedoeld als goedmakertje.

*
Maandagmorgen rond 8 uur zijn een 41-jarige vrouw uit Eelde/Paterswolde en een vrouw uit Sappemeer met lichte verwondingen overgebracht naar ziekenhuizen in Groningen nadat zij op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde met de bromfietsen tegen elkaar botsten. De ene bromfietsster lag midden op het fietspad met de bromfiets bovenop haar. De andere vrouw was in de berm terechtgekomen De toedracht van de aanrijding is nog niet duidelijk.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3316 '