Persberichten vrijdagmiddag 12 februari tot 16.00 uur 16:07 vrijdag 12 februari 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

ASSEN
Aangehouden verdachte blijkt twee inbraken te hebben gepleegd De 40-jarige Assenaar die vannacht is aangehouden na een inbraak aan de Wagenmakerstraat, blijkt bij een bedrijf aan dezelfde straat ook te hebben ingebroken. Daarvan werd vanochtend aangifte gedaan.

VEENHUIZEN
Aanrijding met letsel
Vanmiddag rond 12.45 uur verleende een 29-jarige automobilist uit Warmond op de kruising van de Hoofdweg met de Norgerweg geen voorrang aan een 87-jarige automobilist uit Norg. Door de aanrijding verloor laatstgenoemde de macht over het stuur en botste tegen een boom. Hij werd met borstletsel overgebracht naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen.

VLEDDER
Inbraak in woning
Afgelopen nacht is ingebroken in een woning aan de Wapserweg. De woning wordt momenteel niet bewoond, omdat deze wordt verbouwd. De garagedeur bleek te zijn opengebroken. Uit de woning werd een CV-ketel weggenomen.

HOOGEVEEN
Winkeldiefstal
Vanmorgen rond 11.30 uur is een 28-jarige man uit Westerbork betrapt bij de diefstal van een paar schoenen. Dat gebeurde in een winkel aan de Hoofdstraat. De man werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Daar kwam nog een paar schoenen te voorschijn. Onder elke oksel verborg hij een schoen, met de prijskaartjes er nog aan. De twee paar schoenen hadden een waarde van ongeveer F 160.-

NIEUW-BALINGE
Diefstal tuinbeelden
Vanaf de oprit van een woning aan de Verlengde Middenraai zijn twee tuinbeelden gestolen. Het betreft twee zittende leeuwtjes, beide van wit, gegoten beton, ongeveer 60 cm hoog. De 29-jarige eigenaar looft een beloning uit van F 175.- aan degene die ervoor zorgt dat de beelden terug worden bezorgd. Dit vanwege de grote emotionele waarde die hij eraan hecht.

SNELHEIDSCONTROLES
Peizermade
Afgelopen week zijn met de vaste camera op de Groningerweg bijna 90.000 voertuigen op snelheid gecontroleerd. Er zijn 246 snelheidsovertredingen vastgelegd.
Hollandscheveld
Op de Riegshoogtendijk zijn vanmorgen 130 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 21 te snel. De snelste reed 65 kilometer per uur. Aan de Zuideropgaande zijn 162 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 19 te snel. De snelste reed 71 kilometer per uur. Op de Rechtuit zijn 139 voertuigen gecontroleerd. Daarbij zaten 25 ovetreders van de maximumsnelheid. De snelste reed hier 77 kilometer per uur.
Op de Hollandsche Opgaande zijn 490 voertuigen gecontroleerd. Daarbij zijn 45 processen-verbaal uitgedeeld. De snelste reed hier 74 kilometer per uur.
Hoogeveen
Op de Tamboerlaan zijn vanmorgen 150 voertuigen gecontroleerd. Daarbij zaten 18 overtreders. De snelste reed 71 kilometer per uur. Op de Alteveerstraat zijn 50 voertuigen gecontroleerd. Vijf bestuurders reden te snel; de snelste reed 69 kilometer per uur. Op de Boekweitlaan zijn tussen de middag 220 voertuigen gecontroleerd, waarvan er 40 te snel reden. De snelste reed hier 74 kilometer per uur. Na de middag zijn op de Alteveerstraat nog eens 121 voertuigen gecontroleerd. Nu reden er 12 te snel. De hoogste snelheid bedroeg hier 74 kilometer per uur.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3355 '