van woensdagmorgen 18 augustus 1999
09:39 woensdag 18 augustus 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059

Eelderwolde, auto in de sloot
Reed gisteravond omstreeks 19.15 uur een 19-jarige man uit Groningen met zijn auto over de Bruilwering in de richting van de kruising met de Madijk. Hij reed de Madijk op maar was tegelijk bezig met de zenderafstemming van zijn radio. Na de bocht te hebben genomen vergat hij het stuur tijdig terug te draaien zodat hij in de linkerberm raakte. Hij remde nog maar gleed het talud af waarna hij in de sloot terecht kwam. Zowel hij als zijn 18-jarige inzittende vriendin kwamen er zonder letsel van af maar bij het uitstappen haalden beiden een nat pak op. De auto werd door een bergingsbedrijf uit de sloot gehaald.

Hoogeveen, ongeval met letsel
Verleende gistermiddag omstreeks 16.00 uur een 67-jarige automobilist uit Hoogeveen geen voorrang aan een 48-jarige plaatsgenote die op haar fiets reed over de kruising Van Limburg Stirumstraat/Pieter de Hoogstraat. Zij kwam ten val en werd met rugklachten per ambulance overgebracht naar het Bethesdaziekenhuis.

Hoogeveen, winkeldiefstal
Werd gistermiddag een 44-jarige man uit Leeuwarden op heterdaad betrapt bij een diefstal in een winkel aan de Hoofdstraat. Twee flesje eau de toilette à f 69,- en twee pakjes sigaretten werden bij de man aangetroffen. Via snelrecht werd de winkeldiefstal afgehandeld. De man was vaker aangehouden voor winkeldiefstal (niet bekend waar en hoe vaak)

Coevorden, aangetroffen gestolen motor
Troffen politieagenten in een schuur achter een woning aan de Wethouder Donkerstraat een 34-jarige man aan die bezig was een motorfiets te demonteren. Na controle bleek deze motor in juni gestolen te zijn in Oldeberkoop. De man verklaarde de motor gekocht te hebben. Onderzoek moet nog uitwijzen in hoeverre de man betrokken is bij de diefstal of als heler bestempeld kan worden.

Hoogeveen, inbraak in auto
Werd de auto van een 29-jarige man uit Hoogeveen opengebroken toen die auto geparkeerd stond op de parkeerplaats bij het NS-Station. Een hoedenplank met boxen werd weggenomen evenals cd's en persoonlijke bescheiden van de eigenaar. Het schadebedrag is volgens de aangeverruim f 1.300,-.

Barger-Compascuum, niet toegestaan vistuig aangetroffen Werd gisteravond omstreeks 20.00 uur een 45-jarige man uit Nieuw-Dordrecht aangetroffen in de walkant aan de Lange Runde. Daar werd door surveillerende politieagenten gezien dat de man viste met een zogenaamd kruisnet, zijn de en verboden vistuig. De man verklaarde aasvisjes te willen vangen om de volgende dag hiermee te vissen op snoekbaars in de IJssel. De man kreeg een proces-verbaal en het vistuig werd in beslag genomen.

Emmen, hennepkwekerij aangetroffen
Werd gisteravond in een loods aan de Nijverheidsstraat een professionele ingerichte hennepkwekerij aangetroffen met naar schatting 1500 planten. Nog niet bekend wie de huurder of eigenaar van de loods is. Nu, woensdagmorgen 09.45 uur, wordt de kwekerij ontmanteld en de planten en apparatuur in beslag genomen. Nadere informatie volgt wellicht later op de dag.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3363 '