Van woensdagmorgen 20 januari 1999
10:58 woensdag 20 januari 1999

Bert Visser

*
Een 76 jarige vrouw uit Groningen is dinsdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeval op de kruising Zuidlaarderweg-Stationsstraat in Tynaarlo. Ze is met nekklachten en een fikse bloeduitstorting overgebracht naar het Martiniziekenhuis in Groningen. De vrouw verleende bij het oprijden van de Zuidlaarderweg geen voorrang aan een bedrijfsauto, bestuurd door een 27 jarige man uit Wildervank. De man bleef ongedeerd. De politie heeft de kentekenbewijzen van beide auto’s ingenomen

*
Bij een alcoholcontrole op de Rolderstraat in De Kiel is dinsdagnacht rond drie uur heeft de politie proces verbaal opgemaakt tegen een 49 jarige automobilist uit Schoonoord. Hij blies ongeveer 1,20 promille. De man die het stopteken van de politie negeerde kon na een korte achtervolging worden aangehouden, waarbij hij hevig verzet bood Hij is geboeid overgebracht naar het politiebureau in Coevorden en met een dagvaarding weer naar huis gegaan.

*
In de nacht van maandag op dinsdag zijn in Wapserveen vijf auto’s opengebroken. Hoewel alle auto’s zijn doorzocht wordt er tot nu toe niets vermist. Van vier auto’s werd een ruit ingeslagen, de vijfde stond onafgesloten in een schuur aan Het Midden.

*
De politie van Emmen heeft dinsdagnacht een 28 jarige Emmenaar aangehouden op verdenking van poging tot inbraak in een juwelierszaak aan de Derksstraat in Emmen.
De man zich in de onmiddellijke omgeving ophield toen de politie naar aanleiding van een inbraakalarm bij het pand arriveerde, viel de agenten op door verwondingen aan zijn linkerhand. Ook bij het gat in de ruit zijn bloedsporen aangetroffen. De man die verklaarde dat hij was gevallen kon verder geen verklaring geven voor het feit dat hij zich in die buurt ophield.

*
Bij een inbraak in een cafe aan het Kerkplein in Assen zijn in de nacht van dinsdag op woensdag twee gokkasten opengebroken. Men is het cafe binnengekomen nadat met een stoeptegel een ruit is vernield.

*
Bij een alcoholcontrole op diverse plaatsen in Coevorden heeft de politie dinsdagnacht 16 bestuurders laten blazen. 14 bestuurders hadden geen alcohol gedronken. Van de twee bestuurders die wel alcohol hadden gedronken bleef er een net binnen de limiet van 0,5 promille en kwam een andere bestuurder er net boven.

*
De werkeenheid Westerveld heeft het onderzoek afgerond naar een aantal auto-inbraken, diefstallen en vernielingen in Diever en Dwingeloo. In het onderzoek zijn 15 verdachten in de leeftijd van 15 tot 21 jaar en afkomstig uit Diever en Dwingeloo gehoord door de politie. In totaal hebben ze 31 zaken bekend. Daarbij zijn ook vernielingen die zijn gepleegd met “oud en nieuw”. zoals het omzagen van het jeugdhonk aan de Bosweg in Diever en het opblazen van twee condoomautomaten. Een van de verdachten komt uit Purmerend Hij heeft vier auto-inbraken bekend waarbij hij hij in alle gevallen de GSM’s heeft gestolen. Dertien van de verdachten zijn naar HALT gegaan. De twee oudsten zullen zich voor de rechter moeten verantwoorden.
“oud en nieuw” is ook in de gemeente Westerveld geen vrijbrief voor het plegen van vernielingen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3367 '