Persberichten

Persberichten donderdag 23 september 1999 tot 9.30 uur 09:58 donderdag 23 september 1999

Ernest Zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875

NIJEVEEN
Bromfietser veroorzaakt letsel bij ongeval en rijdt door Woensdagmorgen omstreeks 8.10 uur is een 32-jarige man uit Nijeveen op zijn fiets aangereden door een hem inhalende bromfietser. Dat gebeurde op de Meppelerweg, tussen de Dekkersweg en de wegversmalling. De fietser kwam te vallen en liep daarbij schaafwonden op, en zijn fiets en kleding werden beschadigd. De bromfietser, waar alleen van bekend is dat het geen bromfiets met versnelling is, reed door in de richting Meppel. De politie vraagt of getuigen zich willen melden.

HOOGEVEEN
Automobilisten onder invloed
Woensdagavond omstreeks 21.45 uur reed een 43-jarige man uit Hilversum met zijn auto over de Hoofdstraat, terwijl hij onder invloed van alcohol verkeerde. Bij de ademtest blies hij 450, ruim 1 promille. De man kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt. Datzelfde gebeurde bij een 33-jarige man uit Hoogeveen. Hij reed omstreeks 22.15 uur over de A28, en scoorde bij de ademtest 365, ongeveer 0,78 promille.

BALLOO
Inbraak in auto
Woensdagnacht is ingebroken in een auto op een erf in Balloo. Een raam werd ingeslagen en de radio-cdspeler werd weggenomen. Van twee andere in de buurt geparkeerde autos werd ook een raam ingeslagen maar niets gestolen. De 49-jarige eigenaar deed aangifte.

MEPPEL
Inbraak cafetaria
Woensdagnacht omstreeks 2.45 uur is ingebroken in een cafetaria aan de Rembrandtlaan. Een buurtbewoner hoorde glasgerinkel en belde de politie. Ter plekke bleek dat het raam van de toegangsdeur was ingeslagen. Het is nog niet bekend wat er is weggenomen.

ASSEN
Inbraak bedrijf
Woensdagavond of nacht is ingebroken in een bedrijf aan de Winkler Prinsstraat. Uit het bedrijf is een aantal compressoren gestolen. Om binnen te komen werd een raam ingeslagen.

MEPPEL
Winkeldiefstal
Woensdagmiddag omstreeks 16.15 uur werd een 17-jarige jongeman uit Steenwijkerwold betrapt bij de diefstal van kleding. Dat gebeurde in een winkel aan De Swaenenborgh. Hij bleek 4 shirts en 2 spijkerbroeken te hebben meegenomen, en was samen met een tweede dader. Deze tweede dader wist te ontkomen. De aangehouden verdachte kreeg een dagvaarding uitgereikt.

ASSEN
Winkeldiefstal
Woensdag omstreeks 14.45 uur werd een 29-jarige man uit Assen betrapt bij de diefstal van een flesje aftershave ter waarde van ongeveer 10 gulden. Hij was aangehouden door de eigenaar van de winkel aan de Nobellaan. De man kreeg een snelrechtdagvaarding uitgereikt.

SNELHEIDSCONTROLES
Woensdag zijn snelheidscontroles gehouden in Langelo en Roden. Langelo Hoofdweg 209 voertuigen 36 overtredingen hoogste 73 km/u max. 50 km/u.
Roden Nieuweweg 637 voertuigen 34 overtredingen hoogste 64 km/u max. 50 km/u.
Roden Groningerstraat 698 voertuigen 45 overtredingen hoogste 70 km/u max. 50 km/u.
Roden De Zulthe 512 voertuigen 104 overtredingen hoogste 83 km/u max. 50 km/u .
Roden Norgerweg 304 voertuigen 25 overtredingen hoogste 84 km/u max. 50 km/u.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3374 '