Persberichten van vrijdag 29 januari tot 15.45 uur 15:49 vrijdag 29 januari 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

BORGER
Gevaarlijk verkeersgedrag vrachtwagenchauffeur
Vrijdagmorgen tussen 11.30 en 11.45 uur heeft een nog onbekende vrachtwagenchauffeur zich de woede op de hals gehaald van enkele medeweggebruikers. Hij reed op de Rijksweg N 34 tussen Gasselte en Borger. Kennelijk vond hij dat een voor hem rijdende personenauto te langzaam reed. Deze auto met aanhangwagen, bestuurd door een 44-jarige man uit Boijl, reed ongeveer 80 kilometer per uur. De vrachtwagenchauffeur haalde deze bestuurder op een gegeven moment in, terwijl er tegenliggers aankwamen. Een tegemoetkomende automobilist moest krachtig remmen, en de automobilist uit Boijl moest de rechterberm in om een aanrijding te voorkomen. De vrachtwagenchauffeur hield constant zijn claxon aan tijdens het inhalen. Volgens de aangever werd hij letterlijk van de weg geblazen. Nadat de vrachtwagen was gepasseerd werd er iets uit de vrachtwagen gegooid waardoor de ingehaalde auto beschadigd raakte. De politie heeft de zaak in onderzoek en zoekt eventuele getuigen en anderen die door dit verkeersgedrag zijn benadeeld.

VLEDDER
Dodelijk verkeersongeval
Vanmorgen rond 9.45 uur is een 54-jarige vrouw uit Steenwijk om het leven gekomen toen de auto waarin zij zat frontaal botste op een tegenligger. Op de Solweg tussen Vledder en Doldersum reed een 46-jarige vrouw uit Roden met haar auto in de richting Vledder. Bij haar in zat een 91-jarige vrouw uit Roden. Deze bestuurster kwam met haar rechterwielen in de berm, en stuurde daarop naar links. Ze kwam daarbij weer op de rijbaan terecht, echter op de linkerweghelft. Daarbij botste ze frontaal tegen een tegemoetkomende auto, bestuurd door een 58-jarige man uit Steenwijk. Zijn 54-jarige echtgenote zat naast hem. Bij deze aanrijding overleed de laatstgenoemde ter plaatse, niet bekend aan welk letsel. Haar man raakte lichtgewond en kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis. De beide vrouwen uit Roden werden gewond overgebracht naar het ziekenhuis, met nog onbekend letsel.

SNELHEIDSCONTROLES
Emmen
Op de Splitting zijn vanmorgen 330 auto's gecontroleerd. Daarvan reden er 70 te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 91 kilometer per uur. De maximumsnelheid bedraagt hier 50 kilometer per uur. Op de Boslaan zijn 209 auto's gecontroleerd. Daarvan reden er 35 te snel. De snelste reed 69 kilometer per uur.
Op de Abel Tasmanstraat zijn 333 auto's gecontroleerd. Daarvan kregen 107 een proces-verbaal wegens overschrijding van de maximumsnelheid. De snelste reed hier 107 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. Exloo
Op het Zuideind zijn 74 auto's gecontroleerd. Daarvan reden er 28 te snel. De snelste reed 87 kilometer per uur.
Dalen
Op de Emmerweg zijn 347 auto's gecontroleerd. Daarvan reden er 11 te snel. De snelste reed 72 kilometer per uur.
Coevorden
Op de Krimweg zijn 299 auto's gecontroleerd. Daarbij zijn 24 overtredingen geconstateerd. De snelste reed hier 110 kilometer per uur, waar 80 is toegestaan.
Op de Krimweg zijn binnen de bebouwde kom nog eens 489 auto's gecontroleerd. Hiervan reden er 35 te snel. De hoogst gemeten snelheid was 84 kilometer per uur.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3396 '