Politie Drenthe

16:22 vrijdag 3 december 1999

Roel Hallink tel: 0528-295216

Diefstal uit bedrijf

- HAVELTE -Is vannacht ingebroken in een bedrijf aan de Koningskamp. De dader is vermoedelijk door de voordeur binnengekomen door middel van de flippermethode. Uit een kastje werd een geldkistje ontvreemd, met daarin een bedrag van enkele honderden guldens aan papier en kleingeld. Dit kistje is later zonder inhoud teruggevonden aan de Dennenlaan in Havelte.

Aanrijding met letsel

- VRIES - Is vanmorgen een 45-jarige man uit Assen gewond geraakt. Hij reed met zijn vrachtauto op de Noordenveldweg, toen hij langs een boerderij reed, werd hij gegrepen door de harde wind. Hierdoor kwam de vrachtauto met zijn rechterwielen in de berm. De man heeft waarschijnlijk nog geprobeerd het voertuig de weg weer op te krijgen, waardoor de vrachtauto kantelde en op de rechterzijde tegen een boom tot stilstand kwam. De man werd door de voorruit geslingerd en kwam in de berm terecht. De bestuurder werd met rugklachten door de ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. Zijn vrachtauto werd weggesleept.

Inbraak in schuur

- ERICA - Is afgelopen nacht ingebroken in een schuur staande achter een woning aan de Griendtsveenstraat. Uit de schuur werd een grote hoeveelheid elektrische apparaten weggenomen, bestaande uit: een zaagmachine, een aantal slijpmachines, een boormachine, een cirkelzaag, een heteluchtapparaat, een lasapparaat, een schuurmachine, ongeveer 120 boren, een pijpenbuiger, een pijpensnijder, een kabelhaspel en een domme kracht. De dader is de schuur binnengekomen door het slot te forceren. De waarde van de gestolen goederen bedraagt ongeveer fl.3600,--.

Diefstal uit auto

- SCHOONEBEEK - Werd vanmorgen ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan De Slagen. Men kon de auto binnenkomen door het raamrubber van de rechterzijruit kapot te snijden, de ruit eruit te nemen en het portier te openen. Ontvreemd werd de radio-cdspeler met een waarde van ongeveer fl. 500,--. In de
Cd-speler zat nog een cd.

Overlast door slecht weer

- DRENTHE - Op diverse plaatsen in Drenthe heeft het verkeer en de bevolking vandaag hinder ondervonden van het slechte weer. In Gieterveen, Schonebeek, Hoogeveen en Assen waaiden bomen omver en vielen over de weg. In Assen aan de Vaart ZZ waaiden een paar bomen tegen een gymlokaal. In Hoogeveen aan de Voltastraat waaide een reclamebord van een gevel en kwam op een auto terecht. In Assen aan de Geraniumstraat werden een schuur en een schutting door de wind omver geblazen. In Dalen aan de Reindersdijk brak een spoorwegboom af door een rukwind. Op de Asserstraat in Beilen blies de wind een aanhanger achter een auto weg. De aanhanger kwam in een weiland terecht. De A37 Hoogeveen/ Holsloot is voor het verkeer afgesloten omdat de wegbebakening tussen de beide rijstroken omwoei. Rijkswaterstaat is bezig de bebakening te verzwaren. Enkele meldingen kwamen binnen over het loswaaien van grote verkeersborden o.a. op de A28. In enkele gevallen zijn er een paar dakpannen van huizen gewaaid.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3396 '