Berichten van donderdagmorgen 10-06-99

Bert Peters

Bert Peters, 0591 66 20 14 of 0653 23 80 59

Emmen, crimi-toerisme
Werden gistermiddag in Emmen, nabij het NS-station 3 knapen uit Amsterdam aangehouden als verdacht van diefstal van een bromscooter. Een getuige zag hoe een knaap een slot van een bromscooter forceerde aan de Hoofdstraat in Emmen en waarschuwde de politie. Toen de politie ter plaatse kwam was de knaap al weg met de bromscooter maar de getuige wist nog wel de 3 medeplichtigen aan te wijzen. Deze knapen, van 20 (2) en 17 jaar en woonachtig in Amsterdam, werden ingesloten in het bureau in Emmen. Daar kwam aan het licht dat ze met z'n vieren per auto uit Amsterdam waren vertrokken met het doel om in Drenthe bromscooters te gaan stelen waarna één van hen op de scooter terug naar Amsterdam zou rijden waar het voertuig verkocht zou gaan worden. Op weg naar Emmen kwamen zij per ongeluk bij de grensovergang Zwartemeer waar zij werden gecontroleerd door de Marechaussee. Toen bleek dat de auto niet verzekerd was moesten zij die achter laten bij het bureau in Emmen waarna ze lopend verder gingen. Hierna werd de diefstal gepleegd. In het centrum van Emmen is eerst nog geprobeerd een andere bromscooter te stelen. Nadat het slot werd geforceerd wilde men hierop wegrijden doch de scooter wilde niet starten waarna men een andere zocht. De politie wil graag met de eigenaar van de vernielde scooter in contact komen.
De man die op bromscooter is vertrokken is vanmorgen aangehouden in Amsterdam, de bromscooter is nog niet aangetroffen. De getuige zal door de politie op gepaste wijze bedankt worden.

Emmen, ongeval met letsel
Reed gistermiddag omstreeks 17.15 uur, een 13-jarig meisje op haar fiets de Brinkenweg op vanaf een fietspad. Zij keek daarbij niet goed uit waarna zij werd aangereden door een 22-jarige automobiliste uit Emmen. Het meisje werd met gekneusde knieën en ribben naar het Scheperziekenhuis vervoerd maar zij hoefde niet te worden opgenomen.

Emmen, diefstal bromscooter
Werd gistermiddag vanaf een schoollokatie aan de 2e Bokslootweg een bromscooter weggenomen. De 18-jarige eigenaar had het voertuig daar 's-morgens afgesloten geplaatst en 's-middags was ie weg. Schade onbekend.

Emmen, diefstal uit auto
Plaatse gistermiddag een 34-jarige man zijn auto op de parkeerplaats van het bedrijf waar hij werkt aan de Abel Tasmanstraat. Gisteravond na afloop van zijn dienst ontdekte dat zijn auto was opengebroken en de radiocassetterecorder was weggenomen.

Ruinerwold, inbraak
Werd vannacht ingebroken in een garage aan de Dijkhuizen waarbij sigaretten en autoradio's werden weggenomen. De 28-jarige eigenaar heeft de totale schade nog niet geïnventariseerd.

Eerste Exloermond. Ongeval met letsel
Gistermiddag omstreeks 15.00 uur, verleende een 91-jarige vrouw uit Odoorn geen voorrang op de kruising Eerste Exloermond/Drentse Mondenweg aan een 42-jarige man uit Nieuw-Buinen die over de Drentse Mondenweg de kruising naderde. Een aanrijding was het gevolg. De echtgenote van de 42-jarige man kreeg hierdoor nekletsel waarna zij werd overgebracht naar het Refajaziekenhuis in Stadskanaal.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3435 '