van dinsdagmorgen 23 februari 1999
10:53 dinsdag 23 februari 1999

Bert Visser

*
Een 22 jarige automobilist uit Assen is maandagmiddag lichtgewond geraakt bij een verkeersongeval op de weg Borger / Stadskanaal. Hij kwam met zijn auto op het door hagel en sneeuw glad geworden wegdek in een slip, raakte een voor hem rijdende auto en tuimelde het talud af. De auto kwam uiteindelijk ondersteboven in een sloot tot stilstand. Het kentekenbewijs van de auto is door de politie ingenomen.

*
Bij een verkeersongeval op de A28 bij De Wijk zijn maandagmiddag drie mensen gewond geraakt.
Een 30 jarige autobestuurder uit Groningen kwam op het natte wegdek met zijn auto in een slip en kwam in een poging tot correctie via de middenberm en de vangrail op de linker rijstrook tot stilstand Een auto, bestuurd door een 43 jarige man uit Dalen kon de slippende auto ontwijken maar werd vervolgens van achteren aangereden door een bestelauto, bestuurd door een 20 jarige man uit Alphen a/d Rijn. De man uit Dalen, zij 20 jarige passagiere en de man uit Alphen a/d Rijn zijn met nekklachten naar het ziekenhuis gebracht. Alle betrokken auto’s zijn afgesleept.

*
Een 18 jarige inwoner van Nieuw Buinen zal zich nog lang de dag heugen dat hij zonder toestemming z’n pa’s bestelauto meenam. De jongen die geen rijbewijs heeft reed met de auto over het Zuiderdiep in Nieuw Buinen toen er volgens hem een kat de weg overstak. Bij zijn poging het dier te ontwijken kwam de auto in een slip, sloeg over de kop en kwam met medeneming van een lichtmast, een boompje en een brievenbus tot stilstand op de inrit van een woning tot stilstand. Wonder boven wonder kon de jongen ongedeerd uit de inmiddels tot wrak geworden auto kruipen. Hoe pa reageerde is niet bekend.

*
Bij een bedrijf aan deExportweg in Roden zijn in de nacht van zondag op maandag twee aanhangwagens met tandemas gestolen. Op de ene aanhanger lag een aluminium rolsteiger en de ander was beladen met een compressor.
Om op het terrein te komen is een toegangshek geforceerd.

*
Bij een inbraak in de kantine van een camping aan de Angelsloerdijk in Emmen is maandagnacht een gokkast gekraakt. Om binnen te komen is het glas van een uitzetraam eruit geslagen.

*
Onbekenden , met een voorkeur voor tandpasta van het merk Sensodyne en Parodontax hebben de vorige week zaterdag 54 tubes van die merken gestolen in een supermarkt aan de Brugstraat in Klazienaveen. De waarde is 351 gulden en volgens de bedrijfsleider is dit nu de zoveelste keer dat er in zijn zaak tandpasta wordt gestolen.

*
In Tynaarlo worden recreatieve voorzieningen getroffen door diefstal en vernieling. Bij het natuurbad aan de Zuidlaarderweg is het bord met pictogrammen dat bij de ingang stond gestolen en bij de ijsvereniging is het clubgebouw het “ieshokkie” bij het Maatschappijgat met lichtblauwe verf besmeurd. Beide aangiften worden door de politie onderzocht.

*
Bij snelheidscontroles in op het Zuideinde in Exloo, de Weedingerstraat in Emmen en de Oude Provincialeweg in Hooghalen zijn op een totaal van 1250 gecontroleerde auto’s zo,n driehonderd processen-verbaal uitgeschreven.
Op de Oude Provincialeweg in Hooghalen reed een bestuurder 119 kilometer per uur waar maximaal 80 kilometer is toegestaan.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3449 '