Politie Drenthe

van maandag op dinsdag
11:26 dinsdag 7 december 1999

Martin Panman
Excuses voor de late persberichten. Er is een telefoonstoring.

Exloo
Dodelijk ongeval
Bij een boerderij aan de Buinerweg in Exloo kwam gistermorgen een kind van anderhalf jaar onder een auto.
Het kind, Mariska Steenbergen, kwam in een onbewaakt ogenblik achter de auto terecht, die bestuurd werd door de 56 jarige grootvader van het kind. De man reed achter uit het erf van de boerderij af. Het kind overleed ter plaatse.

Gieten
Man rijdt door na aanrijding
Gistermiddag tegen halfvier reed een 16 jarige bromfietsbestuurder uit Eext over het verplichte fietspad van de Asserstraat tussen de in Gieten en de Eexterhalte. Bij het Boekvaartsveentje stak plotseling een wit/grijze, personenauto, mogelijk een Audi of een Volvo voorzien van een kenteken dat begint met DR zonder te stoppen het fietspad over. De bromfietsbestuurder raakte de kofferbak van de auto kwam te vervolgens te vallen. De bromfiets werd hierdoor beschadigd en de bromfietsbestuurder werd ligt gewond. Toen hij naar de auto toe liep en de bestuurder aan wilde spreken, zei deze dat hij er niets mee te maken wilde hebben en reed weg.

Emmen
Man breekt been
Een 18 jarige bestuurder van een personenauto reed gistermiddag, vanaf de Willem Grolstraat een oprit van een woning op. Daarbij moet hij het fietspad oversteken. Hij zag te laat dat er een 7 jarige jongetje fietste. Hij reed tegen het achterwiel van de fiets, waardoor de jongen kwam te vallen en als gevolg daarvan brak de jongen zijn been.

Assen
Winkeldiefstal
Bij een kledingwinkel aan het Mercuriusplein is gistermiddag omstreeks 16.45 uur een jas van een kledingrek meegenomen door een nog onbekende man. De verkoopster zag de man wegrennen in de richting van een supermarkt. Samen met een oplettende vrouw is een verkoopster er vervolgens achteraan gerend. Toen de man over een hoge heg klom werd de achtervolging gestaakt. Dankzij oplettende getuigen is bekend dat de man vervolgens voor het politiebureau aan de Weiersstraat in de richting van de Nobellaan rende, waarna de man uit het zicht verdween.

Assen
Krantenbezorger beroofd
Vanochtend is omstreeks 6.30 uur in het winkelcentrum Peelo een 18-jarige krantenbezorger mishandeld en van zijn fiets beroofd. Toen de politie ter plaatse kwam bleek de jongeman alweer aan het bezorgen te zijn. De verwondingen bleken mee te vallen. Van de fiets, voorzien van twee fietstassen, ontbreekt ieder spoor.

Meppel
Woninginbraak
Gistermiddag is ingebroken in een huis aan de Oude Boazstraat. De bewoners hadden bij het verlaten van het huis het badkamerraam op de eerste etage op een kier laten staan. Eerder op de middag had een buurvrouw gezien dat het raam nog op de kierstand stond. Toen ze omstreeks 16.00 uur weer keek, bleek het raam wagenwijd open te staan en stond er een ladder tegen de achtergevel. Toen de bewoners thuiskwamen bleek dat er ingebroken was. Een mobiele telefoon, een videocamera en een geldbedrag zijn buit gemaakt.

man uit Schoonebeek veroordeeld tot 1000 gulden boete wegens bedreigen snelheidscontroleurs.
klik op pagina sneu geld.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3462 '