Berichten van donderdagmiddag 16-09-99
16:19 donderdag 16 september 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

* Fietsendief vlucht in maïsveld

ZUIDLAREN - Gistermiddag zag een 25-jarige inwoner van Zuidlaren dat zijn fiets gestolen werd bij een winkel aan de Larikslaan. Toen de dief, bemerkte dat hij ontdekt was, ging hij op de vlucht. De eigenaar en nog wat familieleden zetten een achtervolging in, maar verloren de dief uit het oog, toen deze een maïsveld in vluchtte. De politie die ter plaatse kwam zette het maïsveld af en begon een zoek tocht in het maisveld. Terwijl men hiermee bezig was, kwam een loonwerker met een maïskneuzer ter plaatse om het maïs te kneuzen. Dit was een gelukkige bijkomende toevalligheid, want na een paar uur wachten kwam de verdachte vanzelf uit de maïs. Hij durfde niet langer te blijven zitten. Het betrof een 16-jarige jongen uit Zuidlaren. Na verhoor is de jongen over gedragen aan zijn ouders.

* Inbraken in auto's

ASSEN - Afgelopen nacht werd er in Assen ingebroken in twee auto's, en wel aan de Bachstraat en de Alkmesschen. Van de ene auto werd een ruit ingeslagen en werd een GSM met oplader uit de auto gehaald. Van de andere auto werd het portier geforceerd en een portemonnee met diverse documenten gestolen.

* Inbraak bij bedrijf

ASSEN - Afgelopen nacht is er ingebroken bij een bedrijf aan de W A Scholtenstraat. Om op het terrein te komen hadden de daders het slot van een hek doorgeslepen. Gestolen werden een aantal nieuwe dakpannen. Hoeveel precies is niet bekend. Vandaag zal gekeken worden hoeveel er weg zijn en of er nog meer materialen van het terrein zijn gestolen.

* Inbraak in school

BEILEN - Tussen gistermiddag en vanmorgen is er ingebroken in een school aan de Leliestraat. Een deur werd met grof geweld opengemaakt. Ook in de school werd een kast op grove wijze opengebroken. Op voorhand wordt wat kleingeld en wat koeken vermist. Vandaag zal gekeken worden of er elders uit de school nog meer spullen weg zijn.

* Diefstal tas

MEPPEL - Afgelopen nacht werd uit een woning aan het Jufferenpad een damestas gestolen. In de tas zaten een portemonnee, rijbewijs, paspoort en diverse pasjes. Het is niet duidelijk hoe de dader is binnengekomen.

* Inbraak container

MEPPEL - Afgelopen nacht werd uit een container op een terrein aan het Blankenstein, een 3-tal accuboormachines gestolen. De deur van de container was geforceerd. De schade wordt geschat op 0ngeveer 1700,-- gulden.

* Bromfietscontrole

COEVORDEN - Vanmorgen heeft de politie van de Wijkeenheid Coevorden, tussen 07.30 en 10.00 uur, een bromfietscontrole gehouden aan het Stieltjeskanaal. De controle werd uitgevoerd door 8 politiemensen, die tijdens de controle 34 bromfietsen aan een inspectie hebben onderworpen.
Van de 34 waren er 15 helemaal in orde en bij de 19 die niet in orde waren, zijn 36 overtredingen geconstateerd, te weten: 14x teveel vermogen; 12x teveel geluid; 2x onverzekerd rijden; 1x het niet dragen van een helm en 7x diverse kleinere overtredingen. Er zijn 9 bromfietsen uit het verkeer genomen voor het demonteren van onjuiste onderdelen. Hoogste gemeten vermogen van een bromfiets was 2 Kw, terwijl wettelijk 0,5 Kw is toegestaan.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3493 '