van woensdagmorgen 25 augustus 1999
10:24 woensdag 25 augustus 1999

Bert Visser

LHEEBROEK

De brommobiel van een 85 jarige inwoner van Beilen raakte dinsdagmiddag rond kwart voor vijf zwaar beschadigd bij een aanrijding in Lheebroek. De brommobiel werd geraakt door een afslaande tractor. Hoewel beide partijen hun gegevens hebben uitgewisseld is de bejaarde Beilenaar vergeten de gegevens van de tractorchauffeur mee te nemen. De politie van Beilen wil graag weten wie de tot nu toe onbekende chauffeur van de tractor is.

HOOGEVEEN

Twee 16 jarige jongens uit Hoogeveen zijn dinsdagmiddag gewond geraakt bij een ongeval op Korenstraat in hun woonplaats. Ze zaten samen op een bromscooter en werden volgens hun verklaring gesneden door de bestuurder van een snorfiets. De twee kwamen daardoor via een muurtje in de tuin terecht van een woning aan de Welhaak. De bewoner heeft zich over de knapen ontfermd en ze naar de dokter gebracht. Daar bleek, dat de een zn enkel op twee plaatsen had gebroken en dat de ander een gekneusde teen had. De veroorzaker, die op een geel witte Cita snorfiets reed is doorgereden.

MEPPEL

Bij een bandenbedrijf aan de Industrieweg in Meppel zijn in de nacht van maandag op dinsdag bij een inbraak zon 60 banden en velgen van vrachtwagens gestolen. De banden zijn ontvreemd uit containers die achter het bedrijf in containers waren opgeslagen. In het hekwerk rond het bedrijf waren op diverse plaatsen gaten geknipt. De schade aan gestolen banden wordt geschat op zon 50.000 gulden.

NIJEVEEN

Bij een inbraak in een cafe aan de Dorpsstraat in Nijeveen is in de nacht van dinsdag op woensdag de kassa gestolen. De cafehouder en zn vrouw werden rond half drie wakker van het aanslaan van de hond. Kort daarop hoorden ze glasgerinkel. Toen de bewoners beneden kwamen ontdekten ze de inbraak. Onderzoek in de omgeving leverde niets op.

ASSEN

De politie van Assen heeft dinsdagavond een 43 jarige inwoonster van Vries aangehouden. De vrouw was in het winkelcentrum Vredeveld in Assen betrapt op de diefstal van levensmiddelen. Ze had zonder betalen voor ruim dertig gulden meegenomen. Het was de tweede keer dit jaar dat de vrouw werd betrapt op winkeldiefstal. Ze had geen verklaring voor haar gedrag. Ze is met een dagvaarding voor snelrecht naar huis gestuurd.

ASSEN

Een 35 jarige man uit Assen is dinsdagavond laat mishandeld en zn rode Maico KTM bromfiets is gestolen.
Het gebeurde bij een snackbar aan de Scharmbarg in de Asser wijk Peeloo.
Na iets te hebben gegeten in de snackbar kwam de man tot de ontdekking dat zn bromfiets verdwenen was.
Hij sprak een tiental jongeren aan die buiten op het muurtje zaten en vroeg ze of iemand iets had gezien..
Een van de groep kwam daarop met een kettingslot op de man af en sloeg hem daarmee op zn rug en zn hoofd. De man kon door de snackbar binnen te vluchten aan zijn belager ontkomen.
Bij de dader ging het om een man met een zwarte huidskleur met een lengte van ongeveer 1.85 meter. De man droeg lang zwart haar in een staart. Ovallend was dat de man een gouden tand had. De politie onderzoekt de zaak.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3502 '