Politie Drenthe

16:16 maandag 13 december 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216

Auto schept fietser

ASSEN - Vanmorgen rond half negen is een man uit Assen, leeftijd niet bekend, gewond geraakt bij een aanrijding op de Doctor Nassaulaan. De man fietste op deze weg, toen hem een auto tegenkwam die bestuurd werd door een 68-jarige Assenaar. Deze sloeg bij het van der Feltzpark linksaf en zag de hem tegemoet komende fietser over het hoofd, waardoor deze vol geschept werd. Hij is met letsel aan de schouder overgebracht naar het AZ te Groningen.

Diefstal auto

NIETAP - Afgelopen nacht is aan de J.P. Santeeweg een auto, vanaf een oprit bij een woning, gestolen. De 40-jarige eigenaar had de auto, een Suzuki Alto daar gisteravond geparkeerd. Vanmorgen bemerkte hij dat de auto gestolen was.

Inbraken in auto's

BEILEN - Afgelopen weekeinde is er ingebroken in een auto aan de Pinksterbloem. De ruit van het rechter voorportier was vernield. Uit de auto werd een radio / cd-speler en een kaartleeslampje gestolen.

Aan de Pinksterbloem in Beilen werd nog een radio uit een auto gestolen. Ook hier werd een ruit ingeslagen.

Aan de Boterbloem werd een radio/ cassetterecorder en een radardetector uit een bedrijfsauto gestolen. Ook hier kwamen de daders in de auto, door een ruit in te slaan.

Ook aan de Vonderkampen werd ingebroken in een auto. Een ruit van de auto werd stukgeslagen en gestolen werden de autoradio, een radardetector, een verrekijker, een 12-tal Cd's en een fotocamera.

Diefstal en vernieling in bouwkeet

ASSEN - Afgelopen weekeinde is er ingebroken in een bouwkeet aan de Houtlaan. De toegang werd verschaft door het forceren van de deur. Gestolen werden o.a. duimstokken, mutsen, een verbandtrommel en een spijkerschort met hamer. Een tekening die op tafel lag was in brand gestoken. De tafel liep daardoor forse schade op. Vermoedelijk hebben de daders het vuur gedoofd met de brandblusser, want deze was helemaal leeggespoten.

Vernieling etalageruit

EMMEN - Afgelopen weekeinde werd van een winkel in De Weiert een etalageruit vernield. Een aantal goederen in de etalage werd hierdoor beschadigd. De schade wordt geschat op ruim 1000,-- gulden.

Inbraak woning

HOOGEVEEN - Afgelopen weekeinde is er ingebroken in een woning aan de Perseus. De daders kwamen binnen door het forceren van een balkondeur. Gestolen werden een klok en een kristallen karaf. Vermoedelijk zijn de goederen verpakt in een dekbedovertrek, want ook deze wordt vermist.

Inbraak in kantine

RODEN - Werd er ingebroken in de sportkantine aan de Roderweg. De daders kwamen binnen door met een steen een ruit in te gooien. Wat blikjes frisdrank, een beschermhelm en voetbeschermers werden gestolen. De schade is niet bekend.

Vernieling

MEPPEL - Afgelopen weekeinde zijn er diverse vernielingen gepleegd aan een in aanbouw zijnd pand aan het Blankenstein. Deuren, muren en ramen werden eronder geklad en lampen werden stuk geslagen. Een luik van een koeling werd geforceerd en de op het terrein staande shovel werd geheel vernield. Het is nog niet bekend hoe groot de schade is.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3526 '