Persberichten Oudjaarsdag tot 8.00 uur

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

WAPSERVEEN
Auto over de kop
Op het Oosteinde raakte een 19-jarige automobiliste door onbekende oorzaak in een slip, raakte een verkeersbord en sloeg over de kop. Daarna kwam ze met haar auto terecht in de sloot. Mede dankzij het dragen van de autogordel liep ze nauwelijks letsel op.

Inbraak auto
Gisteren is overdag ingebroken in een auto op het parkeerterrein langs de Hondsrugweg/Noordeind. Uit de auto is de radio-cdspeler gestolen, en een aantal cd's. Gezien het tijdstip en de locatie moeten daar mensen getuige van zijn geweest. De politie verzoekt of deze zich willen melden. De betreffende auto is een blauwe Mazda, en de diefstal vond plaats tussen 8.45 en 18.15 uur.

ODOORN
Raam vernield door vuurwerk
Een bewoner aan De Kreuzen hoorde gisteravond tegen 18.45 uur een harde knal. Kort daarna bleek dat een raam van zijn woning was vernield. Omdat het vernielde raam laag bij de grond lag, en ook een gat is geslagen in daarvoor staande bossage, denkt de politie dat er vuurwerk is gebruikt met een zware lading. De politie in Odoorn is op zoek naar de daders.

SCHIPBORG
Brand clubgebouw door vuurpijl
In het clubgebouw van de tennisvereniging aan de Borgweg is gisteravond rond 17.30 uur brand ontstaan. Een jongeman uit die plaats had een vuurpijl afgestoken. De stok van de vuurpijl brak daarbij af en de pijl werd onbestuurbaar. Deze kwam vervolgens in een ventilatierooster terecht, waardoor een brandje ontstond in de spouwmuur. Doordat de brandweer tijdig kon optreden bleef de schade beperkt.

EMMEN
Grote groep jeugd veroorzaakt overlast
Gisteravond omstreeks 22.00 uur is de politie met zo'n 10 mensen op de Weytackers geweest, waar een grote groep jeugd , 40 a 50 personen, overlast veroorzaakte. Er was een grote hoeveelheid afval verzameld en in brand gestoken. De politiemensen die als eerste ter plekke kwamen werden geprovoceerd. Er werd met vuurwerk gegooid en achter de band van de dienstauto werd een kapotgeslagen bierfles neergelegd. Inmiddels was er assistentie aangevraagd van onder meer twee hondengeleiders. De groep is gesommeerd zich te verspreiden. Na driehoeksoverleg ( burgemeester, districtschef, officier van justitie ) is toestemming verleend om hiervoor geweld te gebruiken. Na ongeveer 10 minuten bleek de groep zich te verspreiden. De politie hoefde verder niet op te treden, er is geen geweld gebruikt en het is verder rustig gebleven. Ook voor de komende jaarwisseling zal de politie dergelijk gedrag niet tolereren.

Dodelijk verkeersongeval
Gistermiddag rond 14.00 uur is de 84-jarige mevrouw J.C.M. Tadema-Swinkels bij een verkeersongeval op de Weerdingerstraat om het leven gekomen. Nabij de rotonde bij de Hoofdstraat is ze met haar fiets onder de wielen van een vrachtauto gekomen. De bestuurder van de vrachtauto, een 32-jarige man uit Ter Apel, was gestopt voor de voetgangersoversteekplaats om twee voetgangers over te laten steken. Daarna trok hij langzaam op een hoorde een krakend geluid. Hij stopte en zag haar met haar fiets onder het linkervoorwiel liggen. Mevrouw Tadema is zwaar gewond overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen, waar ze korte tijd later is overleden. De toedracht tot dit ongeval is nog niet duidelijk, en wordt nog door de politie onderzocht. info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3535 '