Van vrijdagmorgen 8 januari 1999
11:14 vrijdag 8 januari 1999

Bert Visser

*

De driejarige Joey Snijder uit Hollandscheveld is donderdagmiddag overleden nadat hij was getroffen door een vallende boomstronk. Hij stond te kijken hoe zijn vader en de buurman met een kettingzaag bezig waren een grote boom te snoeien. Op een gegeven moment haperde de kettingzaag en hebben de mannen een stronk losgewrikt. Beiden moesten toezien hoe het jongetje de stronk op z’n hoofd kreeg. Reanimatie door de toegesnelde hulpdiensten mocht niet meer baten.

*

Een klapband heeft donderdagmiddag tijdens de avondspits op de A28 bij Hoogeveen. gezorgd voor filfvorming en beschadigde auto’s De betreffende vrachtwagencombinatie werd bestuurd door een 32 jarige chauffeur uit het Duitse Emden.
De linkervoorband van de aanhangwagen liep door de klap van de velg en kwam terecht op de tegenovergestelde rijbaan van de A28. Twee automobilisten uit Assen en Groningen konden de losgeslagen band niet ontwijken en reden er overheen met als gevolg schade aan de onderzijde van hun auto’s.
Omdat de vrachtauto ter plaatse moest worden gerepareerd was er tot ongeveer half acht sprake van filevorming.

*

De politie van Assen heeft donderdagavond- en nacht van twee Assennaren het rijbewijs ingevorderd. Een 37 jarige man liep rond kwart over tien tegen de lamp toen hij op de Vaart NZ werd gecontroleerd. De ademtest kwam uit op ruim 1,5 promille alcohol. Z’n rijbewijs is ingevorderd en hij is met een dagvaarding op zak naar huis gegaan. Tegen twee uur viel een 39 jarige man door de mand bij een controle op het Abel Tasmanplein. Ook hij kwam uit op ongeveer 1,5 promille alcohol. Ook tegen hem is een snelrechtprocedure gestart.

*

Rond middernacht heeft de politie van Emmen een 16 jarige jongen uit die plaats aangehouden op een fiets die hij even daarvoor had gestolen in de Hoofdstraat in Emmen. De jongen die bekende werd door getuigen aangewezen. Hij gaat de HALT procedure in.

*

Een 20 jarige barbezoeker uit Hoogeveen heeft donderdagnacht een 31 jarige man uit Hoogeveen aangehouden nadat hij hem op heterdaad had betrapt bij de diefstal van zijn dure mountainbike. Vanuit de bar zag de Hoogeveener in de Hoofdstraat iemand die zijn mountainbike op de nek had. Hij heeft de man aangehouden, z’n fiets teruggeeist en de dader overgedragen aan de politie. Na voorgeleiding is die ingesloten.

*
Op aanwijzing van personeel van een drogisterij in de Hoofdstraat in Hoogeveen heeft de stadswacht drie mannen uit Hoogeveen aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. Een van hen had vier eyeliner potloden bij zich, die hij niet had afgerekend. Ze zijn na verhoor in vrijheid gesteld.

*
In Emmen zijn donderdagmiddag twee inwoners van Schoonoord van 38 en 23 jaar aangehouden die worden verdacht van een groot aantal winkeldiefstallen. Ze werden betrapt bij een grootwinkelbedrijf aan de Weiert In Emmen.
Fouillering en het doorzoeken van hun tassen leverde goederen op, afkomstig uit diverse winkels in Emmen.
De mannen zijn voorgeleid en ingesloten.

*
Een 50 jarige man uit Beilen is donderdagavond aangehouden toen hij in een bouwmarkt aan de Weverstraat
In Assen was betrapt op de diefstal van twee verpakkingen tappen met een totale waarden van FL 33,70
Hem is een dagvaarding uitgereikt.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3546 '