Politie Drenthe

Persberichten

Berichten van maandagmiddag 15-11-99 tot 16.00 uur 16:30 maandag 15 november 1999

Roel Hallink, tel.: 0528-295216 of 06-51528156

Inbraken in auto's

ASSEN - Afgelopen nacht werd er ingebroken in een auto, die geparkeerd stond aan de Burg. De Dreuplein. Rechterzijruit was ingeslagen en de radio was gestolen.

Ook aan de Poststraat werd er ingebroken in een auto. Ook hier was het rechterraam ingeslagen en de radio gestolen.

COEVORDEN - Afgelopen nacht is er ingebroken in en auto aan de Markt. Een portierslot was geforceerd. Gestolen werd de autoradio, de Cd-wisselaar, de versterker, twee geluidsboxen en een tiental Cd's.

Aan de Rogier van de Weydenstraat werd vannacht een auto opengebroken door het slot te forceren. Gestolen werd de versterker die in de koffer zat en de complete hoedenplank met twee geluidsboxen.

EMMEN - Aan de Laan van het Kinholt werd van een auto een ruitje ingeslagen. Gestolen werden de Cd-wisselaar, de autoradio, een twintigtal Cd's , een zonnebril, een mobiele telefoon en 7 minidisks.

Aan de Laan van de Iemenhees werd een auto opengebroken, door het rechterportier te forceren. Uit de auto werden 8 cd's gestolen.

HOOGEVEEN - Aan de Kolfstraat werd een auto opengebroken. Gestolen werden de autoradio, een aantal Cd's, een leren jas en een zonnebril.

Inbraken in bedrijven

ASSEN - Afgelopen nacht is er ingebroken in een bedrijf aan het Abel Tasmanplein. De daders hadden een ruit ingegooid met een steen. Uit de kantine werd de kassalade meegenomen, met daarin een klein bedrag aan wisselgeld.

Aan de Noordersingel werd van een bedrijf een etalage ruit ingegooid. Toen de daders binnen waren hebben zij een vitrinekast vernield en een "Carkit" voor een mobiele telefoon gestolen.

Aan de Wenkebachstraat werd afgelopen weekeinde ingebroken bij een bedrijf. Om op het terrein te komen, was aan de achterzijde een gedeelte van het hekwerk vernield. Uit een container werd 400 kg aan elektriciteitskabel gestolen.

ZUIDLAREN - Bij een bedrijf aan de E6 werd afgelopen nacht ingebroken. De dader(s) hadden een raam ingeslagen om binnen te komen. Gestolen werden een 6-tal fietsen, een compressor en een aanhangwagen. De totale schade is niet bekend.

RODEN - Zaterdagmiddag werden aan de Mensingheweg 2 containers, die op een bestelauto stonden, opengebroken. De eigenaren van de containers waren een eindje verderop in het bos aan het werk. Toen zij wilden pauzeren en bij de auto kwamen, waren de containers opengebroken en waren 10 bladen van een kettingzaag,19 kettingen, 1 motorzaag, een vat met 30 liter benzine en 3 bussen à 5 liter olie, gestolen. De schade wordt geschat op ruim 2500,-- gulden.

Inbraak woningen

ASSEN - Tussen gisteravond en vanmorgen is er ingebroken bij een woning aan de Rabenhauptstraat. Om binnen te komen werd een raam aan de achterzijde vernield. Uit de woning werd een stereoset, een videorecorder, diverse C.d's , een jas, diverse broeken en nog wat meer kleine zaken gestolen. Vandaag zal gekeken worden wat er nog meer weg is.

Aan de Langedijk werd vanmorgen in een woonvorm ingebroken. Drie binnendeuren werden met geweld opengebroken. Het is niet duidelijk wat er precies weg is. In ieder geval wordt er een klein bedrag aan geld vermist.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3561 '