Berichten van woensdagmiddag
17:00 woensdag 4 augustus 1999

Dirk Neef, 06 - 51 55 79 50

Beilen

Tractor met aanhangwagen verliest stro
Onder een viaduct in de weg Lieving in Beilen, viel woensdagmiddag een partij stro van een aanhanger. Deze aanhanger werd voortgetrokken door een tractor, bestuurd door een 50 jr. man uit Beilen. Het mechanisatiebedrijf wat eigenaar is van de combinatie ruimde zelf de pakken stro weer op.

Autokrakers

HOOGEVEEN. In de nacht van dinsdag op woensdag werd uit een aan de Van Limburg Stirumstraat in Hoogeveen geparkeerde personenauto, de radio gestolen. Een portier werd geforceerd.

HOOGEVEEN. In de nacht van dinsdag op woensdag werd uit een op het Stoekeplein in Hoogeveen geparkeerde personenauto telecommunicatieapparatuur gestolen met een waarde van f. 6000,-. Van de auto werd een ruit vernield.

MEPPEL. Aan de Leonard Springerlaan in Meppel werd dinsdag uit een geparkeerde auto de radio uit het dashboard getrokken nadat een portier van de auto opengebroken was.

Meppel

Zakkenrollen
Een vrouw uit Meppel is woensdag op de Hoofdstraat in haar woonplaats bestolen van haar portemonnee. Ze was net naar de bank geweest. De buit was daarom ook hoog, ongeveer f 1000,-

Assen

Verdachte opgenomen
De 38 jr. man die dinsdagavond door de politie in Assen werd aangehouden voor de bedreiging van een buurtgenoot, is vandaag na verhoor door de politie, met een machtiging opgenomen in een Psychiatrische inrichting. Zijn gewelddadig gedrag kwam ook voort uit zijn psychische toestand.

Diever

Ongelukken met paard en wagen

In twee dagen tijd gebeurden er in Diever twee ongelukken doordat paarden op hol sloegen.

Dinsdagmorgen eindigde een ritje met een paard en huifkar door een echtpaar uit Groningen met hun 4 kinderen, op de Bosweg in Diever tegen een geparkeerde personenauto. Het paard was op de Bosweg, waarschijnlijk door toedoen van een ander paard, op hol geslagen en kwam een heel stuk verder op de Bosweg pas weer tot stilstand. De personenauto had weinig schade. Het paard was echter gewond aan beide voorbenen en moet mogelijk worden afgemaakt.

Woensdagmorgen reed een inwoonster van Diever samen met haar buurvrouw op een soort sjees, voortgetrokken door twee paarden, in het bos van de boswachterij Smilde langs de Bosweg in Diever. Doordat de vrouw de vishengel die ze als zweep gebruikte verloor, stopte ze en stapte samen met de buurvrouw af. Door onbekende oorzaak sloegen hierna beide paarden op hol. De vrouw probeerde ze nog tegen te houden maar werd daarbij overreden door de sjees. Het gevolg was een gebroken pols. Pas 250 meter verder kwamen de paarden tot stilstand nadat ze dwars door een wildhek waren geramd waarbij de sjees bleef haken. Een van de paarden kwam vast te zitten in een stroomdraad. De paarden bleven ongedeerd, de sjees was totaal vernield.

Snelheidscontroles

Op de volgende plaatsen werden woensdag radarcontroles gehouden; Þ Asserstraat Norg (50 km): 276 voertuigen gecontroleerd, 53 overtreders
Þ Eenerstraat Norg (50 km): 259 voertuigen gecontroleerd, 32 overtreders
Þ Hoofdweg Langelo (50 km): 475 voertuigen gecontroleerd, 100 overtreders