Politie Drenthe

15:44 maandag 3 april 2000

Bert Visser

EMMEN

Bij een inbraak in een shovel aan de Wilhelmsweg in Emmen hebben onbekenden het afgelopen weekeinde een 27 mc bak, een ontvanger voor een laserinstallatie en een paar oranje zwaailampen gestolen. De eigenaar van de shovel, een loonbedrijf uit Slochteren, schat de schade op zon 4000 gulden.

ASSEN / MEPPEL / HOOGEVEEN

In de nacht van zondag op maandag is bij een inbraak in een winkel aan de Nieuwe Huizen in Assen een kassalade met een paar honderd gulden gestolen.
Men is binnengekomen door aan de achterzijde op het platte dak een deur open te breken. Ook een aan de winkel grenzende woning is doorzocht. Op dit moment is nog niet bekend wat er uit de woning is weggenomen.
Bij een inbraak in een bedrijf aan de Paardemaat in Meppel zijn twee computers, een scanner, een kleurenprinter en een doos enveloppen gestolen. Bij dit bedrijf is een vensterkozijn met grof geweld vernield.
Vanaf het terrein van een vishandel aan de Siemensstraat in Hoogeveen zijn het afgelopen weekeinde vier gasflessen gestolen.
ASSEN

Een mevrouw uit Assen heeft bij de politie gemeld dat ze het vorig jaar het slachtoffer is geworden van oplichting via een advertentie voor thuiswerk. Nadat ze een factuur van FL 42,50 had voldaan heeft ze van de aanbieders van thuiswerk niets meer vernomen. Het ging volgens haar om een bedrijf uit Helmond.
Nu had er de afgelopen week in diverse huis aan huis bladen weer een advertentie gestaan waarin thuiswerk werd aangeboden. Toen mevrouw het daarin vermelde telefoonnummer belde kreeg ze iemand aan de lijn die volgens haar dezelfde was als degene met wie ze bij een eerdere gelegenheid had gesproken. Toen ze over haar tweeënveertig en een halve gulden begon werd de hoorn erop gelegd. De moraal: kijk uit als je reageert op advertenties waarin thuiswerk wordt aangeboden en betaal niet op voorhand voor diensten die niet geleverd zijn.
EMMEN

Bij verkeersongeval op de Rondweg bij Emmen zijn maandagmorgen rond kwart over elf twee mensen ernstig gewond geraakt. Een 73 jarige automobilist uit Baarn kwam door nog onbekende oorzaak met zijn auto in de rechter berm. Bij een stuurcorrectie verloor de man de macht over het stuur; de auto kwam op de zijkant terecht en botste uiteindelijk in de middenberm op een lichtmast. Beide inzittenden raakten bekneld. Zowel de bestuurder als zijn vrouw zijn door de brandweer uit het wrak van hun auto gezaagd. Ter plekke werd medische hulp gegeven door een crash team uit Stadskanaal. De vrouw is met veel botbreuken en inwendig letsel overgebracht naar het AZ in Groningen. De bestuurder ligt in het Scheperziekenhuis in Emmen Het gedeelte Rondweg tussen de Hondsrugweg en de afslag Nieuw Amsterdam is tot ongeveer twee uur afgesloten geweest. De publieke belangstelling was enorm en ook de pers was op volle sterkte aanwezig.
De politie heeft op verzoek van de hulpverleners een fietsbrug over de Rondweg publieksvrij gemaakt. Vanaf de brug was er een onbeperkt zicht op de reddingswerkzaamheden op de weg.
Volgens de politie heeft het feit dat de aanspreekpunten van de diverse hulpverleners herkenbaar waren door groene hesjes of armbanden de onderlinge communicatie sterk bevorderd. De mensen van de ambulancedienst en het crash team benadrukten dat, hoewel de mensen ernstig gewond waren, de in de auto aanwezige airbags nog erger hebben voorkomen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3620 '