Persberichten woensdagmiddag 13 januari tot 16.00 uur 16:05 woensdag 13 januari 1999

Ernest Zinsmeyer 0622 662875

COEVORDEN
Auto te water
Vanmorgen rond 8.30 uur reed een 35-jarige automobilist uit Coevorden over het Stieltjeskanaal, richting Zandpol. In een lange bocht kwam hij even met de rechterwielen in de berm, en de auto raakte in een slip. Daarna schoor de auto de rijbaan over en verdween in het kanaal. De bestuurder kon zich tijdig in veiligheid brengen. De auto raakte zwaar beschadigd.

NIEUW-AMSTERDAM
Aanrijding met letsel
Vanmorgen om 8.00 uur reed een 19-jarige Emmenaar met zijn auto over de Dikkewijk richting Nieuw-Amsterdam. Voor hem in dezelfde richting reed een 54-jarige man uit Oudehaske als bestuurder van een volgeladen zandkipper. Deze was kort daarvoor uit een inrit gekomen en reed nog erg langzaam. De Emmenaar merkte de zandkipper te laat op en botste tegen de achterzijde. De chauffeur van de zandkipper heeft van de aanrijding niets gemerkt en reed gewoon door. Later zijn op de zandafgraving, in dit geval bij Parc Sandur, met medewerking van de uitvoerder, alle zandkippers nagekeken. Bij een daarvan viel een auto-embleem van de stootbalk. Dit embleem was afkomstig van de auto van de Emmenaar. Deze werd door de brandweer uit zijn auto bevrijd. Het dak is daarbij van de auto geknipt. De Emmenaar is met vermoedelijk een beenbreuk overgebracht naar het Scheperziekenhuis in Emmen. Gezien de omstandigheden, zware volgeladen zandkipper, die nauwelijks schade opliep, is er geen sprake van verwijten aan het adres van de chauffeur hiervan.

EELDE-PATERSWOLDE
Aanrijding met letsel
Vanmorgen rond 8.30 uur reed een 23-jarige vrouw uit Peize met haar auto over de Westerhorn. Op het gladde wegdek raakte ze in een slip en boste ze tegen een boom. Vervolgens draaide de auto een halve slag en kwam in de sloot terecht. De vrouw raakte hierdoor buiten kennis. Ze is met nog onbekend letsel overgebracht naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen.

EMMEN
Inbraken in auto's
Gisteravond of vannacht is een auto in de parkeergarage aan de Westerstraat opengebroken. De 28-jarige eigenaar uit Emmer-Compascuum deed aangifte van diefstal van zijn radio-cdspeler. Het slot aan de bestuurderszijde bleek te zijn geforceerd.
Rond dezelfde tijd in dezelfde parkeergarage is ook ingebroken in de auto van een 50-jarige man uit Borger. Een raam is ingeslagen, en uit de auto werd ook een radio-cdspeler ontvreemd.

HOOGEVEEN
Winkeldiefstal
Omstreeks 14.15 uur is bij een winkel aan de Hoofdstraat een 33-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Hij had een paar handschoenen gestolen ter waarde van F 24,95. Na verhoor door de politie heeft hij een snelrechtdagvaarding meegekregen.

MEPPEL
Inbraak bedrijf
De afgelopen nacht is ingebroken in een drukkerij aan de Eekhorstweg. Om binnen te komen werd een ruit vernield. Voor zover op dit moment bekend wordt er niets vermist.

SNELHEIDSCONTROLES
Vanochtend zijn op de Domoweg in Beilen 123 auto's gecontroleerd. Daarbij waren 32 overtreders van de maximumsnelheid. De hoogst gemeten snelheid was 87 km/u daar waar 50 km/u is toegestaan.
Op de Linthorst Homanweg, ook in Beilen, zijn 112 voertuigen gecontroleerd, van wie er 8 te snel reden. De snelste reed hier 61 km/u. Op de Asserweg in Hooghalen zijn 525 auto's gecontroleerd. Daarvan reden er 24 te snel. De hoogst gemeten snelheid was hier 102 km/u. De maximumsnelheid bedraagt 80 km/u.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3633 '