Van vrijdagmorgen 15 januari 1999
10:18 vrijdag 15 januari 1999

Bert Visser

*
Omdat het niet de eerste keer was heeft politie van Gieten donderdagmiddag van een 51 jarige inwoner het rijbewijs ingevorderd nadat hij was betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De ademanalyse gaf aan dat de man met ongeveer 1 promille achter het stuur zat. Tegen de man is een snelrechtprocedure gestart.

*
Donderdagavond zijn bij inbraken in vier auto’s op de parkeerplaats van een horecabedrijf aan de Donderseweg in Norg 3 radio-cd spelers, cd’s en audiocassetttes gestolen. Bij de vierde auto bleef het bij een poging. De gedupeerde eigenaren kwamen uit Groningen, Leeuwarden, Zeegse en Eelde - Paterswolde. Alle benadeelden waren naar een bingoavond geweest.

*
Een 53 jarige winwoner van Assen heeft donderdag bij de politie aangifte gedaan van inbraak in de garage van z’n woning aan de Vaart ZZ. Hij mist een electrische kantenmaaier, twee bloembakken en een set buitenlampen. Men is de garage binnengekomen nadat met grof geweld de deur was geforceerd.

*
In Hoogeveen is donderdagmiddag een 40 jarige man uit die plaats betrapt op het stelen van een spanningzoeker bij een supermarkt in de Tamboerpassage; een 35 jarige man uit Emmen liep donderdagmiddag tegen de lamp toen hij een kledingzaak aan de Weiert in Emmen wilde verlaten met twee broeken, een colbert en een winterjas zonder daarvoor te betalen; in Assen werd in een bouwmarkt aan de Stelmakersstraat een 24 jarige Assense betrapt op het stelen van een blikje verf en een nietmachine en bij een grootwinkelbedrijf aan het Koopmansplein in Assen is donderdagmiddag tegen zes uur een 27 jarige man uit Eelde – Paterswolde aangehouden wegens het stelen van drie sweaters. Alle daders zijn na voorgeleiding met een dagvaarding naar huis gestuurd.

*
Een tot nu toe onbekende man heeft donderdagmiddag bij een juwelier aan de Hoofdstraat in Hoogeveen twee boxen met gouden ringen gestolen met een totale waarde van ongeveer 25.000 gulden.
De man die zich in de winkel uitgebreid had laten voorlichten over de aankoop van een sieraad voor z’n vriendin griste de twee boxen van de toonbank toen de winkelbediende zich omdraaide om nog een box uit de vitrine te pakken. Hij is de winkel uitgerend en hoewel hij nog is achternagezeten door een bloemenman heeft hij toch kans gezien om weg te komen.
De politie kreeg het volgende signalement van de dader: een blanke man van ongeveer 20 a 25 jaar. Z’n lengte wordt geschat op 1,85 meter. Hij had een slank postuur, donker haar en een gedekt kapsel. Als bijzonderheid wordt gemeld dat de man opvallende ruimten tussen de tanden had. Hij was gekleed in een zwarte leren jas met daaronder een veelkleurig vest met groen en rood.
Als u beschikt over informatie over deze diefstal, geeft u dat dan door aan de politie van Hoogeveen ,

*
In de week van 7 tot en met 14 januari zijn op de Groningerweg in Peize op een totaal van 104345 gepasseerde
78 automobilisten betrapt op te snel rijden. De camera zit nu in een andere paal.
Bij controles in Exloo en Eerste Exloermond zijn op een totaal van 260 voertuigen ruim 50 processen-verbaal uitgedeeld. De hoogste gemeten snelheid was daar 120 kilometer per uur waar een maximum snelheid geldt van 80 KM per uur. In de gemeente Middenveld zijn op lokaties in Beilen, Smilde en Westerbork 81 bestuurders geverbaliseerd wegens te snel rijden. Daar passeerden zo’n 1100 auto’s de radarcontrole.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3648 '