regio politie drenthe

ernest zinsmeyer 0592 383017 / 0622 662875
meppel
verdachten autodiefstal aangehouden
afgelopen nacht rond 3.00 uur heeft de politie drie mannen aangehouden, die vermoedelijk een personenauto hebben gestolen in heerenveen. de drie werden in eerste instantie lopend aangetroffen op de reggersweg. kort na deze controle trof de politie een auto aan op de vluchtstrook van de a28, nabij de a32. de auto bleek in heerenveen te zijn gestolen. na een zoekactie werden de drie aangetroffen nabij het ziekenhuis, waar ze werden aangehouden. met behulp van een speurhond werd de route vastgesteld die de mannen hadden gelopen. die bleek uit te komen bij de auto op de a28. de drie mannen zijn respectievelijk 23, 22, en 17 jaar. een van hen komt uit kollum; van de andere twee is geen woonplaats bekend.

emmen
mishandeling
maandagavond omstreeks 22.00 uur zijn een 19-jarige man uit klazienaveen en zijn 18-jarige vriendin uit nieuw-dordrecht mishandeld door drie mannen. dat gebeurde terwijl ze stonden te wachten bij het afhaalloket van mcdonalds aan de hoenderkamp. achter hen stond een personenauto met daarin drie mannen. deze drie gedroegen zich behoorlijk opgefokt. ze scholden de vriendin uit, en stonden luid te toeteren. het meisje stapte op een gegeven moment uit en vroeg of het niet wat minder kon. terwijl ze terugliep naar hun auto werd ze door een van de drie tegen de grond gewerkt. haar vriend schoot te hulp en drukte de man aan de kant die zijn vriendin tegen de grond had gewerkt. daarna kreeg hij een vuistslag in zijn gezicht. toen personeel van het restaurant naar buiten kwam stapten de drie in hun auto en reden weg. de klazienavener is naar het ziekenhuis in emmen gereden. daar bleek zijn neus te zijn gebroken. het kenteken van de daders is opgenomen, en de politie heeft deze zaak in onderzoek.

hoogeveen
autobrand
afgelopen nacht is aan de plecht een auto in brand geraakt. kort voor de brand werd ontdekt zijn twee jongens op fietsen in de straat gezien. de politie vermoedt brandstichting en onderzoekt de zaak.

snelheidscontroles
gistermorgen zijn op de zuidlaarderweg in annen 141 auto’s gecontroleerd. 21 bestuurders reden met een te hoge snelheid. de snelste reed 75 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. vervolgens zijn op de molenwijk in spijkerboor 92 auto’s de radar gepasseerd. hiervan reden er 3 te snel. de snelste reed 74 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. op de greveling in annerveenschekanaal passeerden 9 auto’s de radar, waarvan 3 bestuurders te snel reden. de snelste reed 72 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. in eext zijn op de provinciale weg 148 voertuigen gecontroleerd. hier reden 11 bestuurders te snel. de snelste reed 93 kilometer per uur, waar 80 is toegestaan. op de hoofdstraat in zeijen passeerden aan het eind van de middag 240 voertuigen de radar. 27 bestuurders reden met een te hoge snelheid. de hoogst gemeten snelheid bedroeg 76 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. op de asserstraat in vries zijn vervolgens 218 voertuigen gecontroleerd. daarvan reden 51 bestuurders te snel. de snelste reed 77 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan. aan het begin van de avond tenslotte zijn op de verlengde stationsweg in zuidlaren 355 auto’s gecontroleerd. daarvan reden 40 bestuurders te snel. de snelste reed 76 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.

info@politie-drenthe.nl     Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3665 '