Politie Drenthe

Berichten van donderdagmorgen 18-11-1999
09:41 donderdag 18 november 1999

Roel Hallink tel: 0528-295216

Verkeer ondervind hinder van sneeuw

- REGIO - Het verkeer heeft afgelopen nacht en -morgen veel hinder ondervonden van de sneeuw. Op diverse plaatsen deden zich kleine slippartijen voor, waarbij auto's tegen paaltjes, in bermen etc. tot stilstand kwamen. Het bleef beperkt tot materiele schade. - DE WIJK - Raakte vanmorgen omstreeks 06.00 uur een 42-jarige man uit Laag Zutem door slechte weersomstandigheden in de slip op de Rijksweg A28, ter hoogte van De Wijk. Hij schoot vanaf de linkerrijstrook via de rechterrijstrook in de sloot. Daar kwam de auto op de kop tot stilstand. De bestuurder bleef gelukkig ongedeerd.

Inbraak in auto's

- ASSEN - Werd vannacht ingebroken in een bestelbus die geparkeerd stond aan de Gerard Doustraat. Om de bestelbus binnen te komen, werd de ruit aan de bestuurderszijde er uit gehaald. Het is nog niet bekend wat er ontvreemd is, in ieder geval een autoradio. De totale schade is nog niet bekend.
- COEVORDEN - Is gistermiddag ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Van Toutenburglaan. Het is niet precies duidelijk hoe de daders de auto zijn binnengekomen. Ontvreemd werden ongeveer 20 cd's en een leren jack. De totale schade is nog niet bekend.

Diefstal muurschilden

- ROLDE - Werden vannacht bij twee bedrijven aan de Grolloërstraat en aan de Hoofdstraat bordjes van de muren gestolen door inzittenden van een witte auto. Op de N33 kon de auto met daarin 1 verdachte worden aangehouden. Achterin de auto lagen drie muurschilden; 2 bordjes met "volledige vergunning" en een bordje met "KNMV cafe/restaurant". De bestuurder, een 26-jarige man uit Wildervank is ingesloten. Waar de mededader(s) zijn gebleven is nog onbekend.

Inbraak in winkel

- ZUIDLAREN - Is vannacht ingebroken in een winkel aan de Stationsweg. Om binnen te komen werd een raam vernield. Ontvreemd werden een aantal cd's en batterijen. De totale schade is nog niet bekend.

Winkeldiefjes aangehouden

- HOOGEVEEN - Werden gisteren 2 meisjes herkent in een winkel aan de Hoofdstraat. Zij hadden een aantal dagen daarvoor met een vriendinnetje een bodywarmer gestolen. De twee meisjes 14 en 16 jaar oud, beide afkomstig uit Hoogeveen werden aangehouden en verhoord, daar kwam ook de naam van het derde meisje naar boven. Het betreft een 13-jarig meisje, eveneens afkomstig uit Hoogeveen. Zij verscheen even later vrijwillig aan het politiebureau. Na verhoor werden de drie meisjes heengezonden.

Betalen met geblokkeerde bankpas

- ASSEN - Werd gisteravond bij een tankstation aan de Rijksweg A28 een 31 jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. Hij wilde aan het loket betalen met een geblokkeerde bankpas. Omdat het personeel het niet helemaal vertrouwde, werd de politie ingeschakeld. De man werd meegenomen naar het bureau, waar het een en ander werd uitgezocht. De bankpas bleek gestolen te zijn. De man werd aangehouden en ingesloten.

Mishandeling

- AALDEN - Werd vannacht een 32-jarige man uit Aalden aangehouden, omdat hij een medebewoner, een 17-jarige jongen uit Aalden tot 2 maal toe had mishandeld die dag. De 32-jarige man was onder invloed van alcohol. Hij werd overgebracht naar het politiebureau. Hij zal vandaag verhoord worden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3666 '