Politie Drenthe

11:07 dinsdag 9 november 1999

Bert Visser

COEVORDEN

Een 25 jarige bestuurder uit Hoogeveen kwam in de slip toen hij kennelijk iets te hard remde op het kletsnatte wegdek. De auto raakte zwaar beschadigd toen hij tot stilstand kwam tegen de brugleuning.

ASSEN

De politie van Assen heeft maandagnacht tegen 04.00 uur tijdens de surveillance een 32 jarige automobilist uit Assen een dagvaarding voor snelrecht gegeven. De man zat net boven de 0.5 promille. Hij vestigde de aandacht op zich toen hij met zijn auto over het fietspad reed tussen de Vondellaan en de Fokkerstraat.
Toen hij doorhad dat de politie hem had gezien ging de man er vandoor. Bij zijn vlucht ramde hij op de kruising Groen van Prinstererlaan / Troelstralaan een betonnen paaltje. Eeven later gaf de man zich gewonnen en stopte.

EMMEN

De politie van Emmen heeft maandagnacht op de Statenweg in Emmen rond 04.00 uur een 38 jarige man uit Veendam aangehouden. Bij controle bleek, dat de man geen rijbewijs had en dat zijn BMW niet verzekerd was. De auto is inbeslaggenomen.

ZUIDLAREN

Bij een gerichte controle op fietsen en bromfietsen heeft de politie van Zuidlaren maandagavond tussen half elf en middernacht op de Annerweg 16 bekeuringen uitgedeeld. 11 keer was de verlichting niet in orde; in twee gevallen reden bromfietsbestuurders zonder helm en verder reed een bromfietser met te hoge snelheid in de bebouwde kom, was er een verkeerde uitlaat gemonteerd en bleek een bromfiets niet verzekerd te zijn.

ZWIGGELTE

Een 31 jarige inwoner van de Hoofdstraat in Zwiggelte heeft maandagavond bij de politie aangifte gedaan van diefstal van zijn auto. De man ontdekte de diefstal toen hij wegens een alarmmelding uit zijn bedrijf met zijn auto naar de zaak wilde. Hoewel de diefstal direct is gemeld aan alle surveillance-eenheden is tot dusver geen spoor aangetroffen van de groene Suzuki Vitara.

EMMEN

Een bewoonster van de Boerschaplaan in Emmen heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van diefstal van pompoenen uit haar achtertuin. Volgens de vrouw zou de diefstal s morgens vroeg gebeurd moeten zijn. De dief is zeker twee keer op bezoek geweest.

EMMEN

De politie van Emmen zoekt getuigen van een mishandeling bij de centrale bushalte aan de Hondsrugweg in Emmen. Een 18 jarige jongen uit Valthe stond daar maandagavond even na negen uur met een vriend op de bus naar Hoogeveen te wachten toen er drie jongens langskwamen die vroegen of ze de fiets van het slachtoffer even mochten lenen. De jongen wilde dat niet en zette zijn fiets op slot. Toen zijn vriend in de bus was gestapt en was weggereden stapte de jongen op zn fiets om naar huis te gaan Bij het wegfietsen bleef het drietal aan hem trekken. De jongen kwam te vallen en werd, liggende op de grond, in elkaar getrapt. Hij werd daarbij verschillende keren in zn gezicht geraakt.
In het ziekenhuis is het slachtoffer behandeld voor diverse kneuzingen.
Bij een van de daders gaat het om een lange blanke jongen met een lange staart in zn nek en hij droeg een donkere leren jas

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3674 '