berichten van dinsdagmiddag tot woensdagmorgen 01-09-99 13:23 woensdag 1 september 1999

roel hallink, tel.: 0528-295216

*fietser door auto geschept

assen - op de kruising van de rolderstraat, de javastraat en de jan fabriciusweg, is gistermiddag een 34-jarige man uit oosterwolde gewond geraakt toen hij voor een auto fietste. hij is vermoedelijk door roodlicht gereden vanaf de rolderstraat. een auto, bestuurd door een 32-jarige inwoonster van assen kwam vanaf de javastraat door groenlicht en kon de fietser niet meer ontwijken. de fietser werd een tiental meters weggeslingerd. hij is met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in assen. achteraf bleken de verwondingen mee te vallen.

* onder invloed en nog veel meer

assen - gistermiddag werd bij de politie gemeld dat er een auto gevaarlijk rijgedrag vertoonde op de industrieweg. bij onderzoek door de politie werd de auto aangetroffen op de overcingelaan. bij controle bleek dat de bestuurder, een 40-jarige inwoner van marum, teveel gedronken had. hij werd aangehouden en meegenomen. op het bureau blies hij 760 ug/l (ongeveer 1.75 promille). de man verklaarde 12 flesjes bier gedronken te hebben. uit het verder onderzoek bleek dat de auto niet verzekerd was, de man geen rijbewijs had en hij tevens nog een rijontzegging had tot 2016 !!!!!. de auto van de man is inbeslag genomen. tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

* inbraak woning

assen - gisteren overdag werd er ingebroken in een woning aan de steendijk. de daders kwamen binnen door het forceren van het slot van de voordeur. gestolen werden 2 bankpasjes, wat contant geld en een portable computer. totale schade is niet bekend.

* diefstal bosmaaiers

nieuw weerdinge - bij een bedrijf aan het weerdingerkanaal werden tussen maandagavond en dinsdag middag 2 professionele bosmaaiers gestolen. deze machines lagen in een ruimte aan de achterzijde van het bedrijf. de daders hadden spijlen van het hekwerk aan de achterzijde van het terrein doorgesneden. de waarde van de bosmaaiers is ongeveer 2000 gulden per stuk. de schade aan het hek bedraagt ongeveer 1000 gulden.

* diefstal uit schuurtje

bovensmilde - uit een schuurtje bij een woning aan de kanaalweg werden , vermoedelijk gisteren overdag toen het schuurtje niet op slot was, een atb-fiets, een accuboormachine, een autoradio / cd-speler en een schroevendraaierset gestolen. de schade bedraagt enkele duizenden guldens.

* bekrassen auto's

diever - gistermiddag werden op een parkeerplaats aan de bosweg in diever een 5-tal auto bekrast. de auto's waren alle aan beide zijde bekrast met een scherp voorwerp. de krassen liepen van voor tot achter. de eigenaren uit diverse plaatsen deden mee aan de dieverse fietsdriedaagse. de totale schade is niet bekend.

* vernieling grote bloempot

assen - afgelopen nacht werd een grote bloempot aan de vaart nz vernield door 3 mannen. de politie kon op aanwijzen van getuigen de 3 mannen, in de leeftijd van 21 tot 23 jaar en afkomstig uit assen, aanhouden. de mannen zijn ingesloten.

* brand

hollandscheveld - werd er gistermiddag een brand gemeld in een bosperceel aan de krakeelsedijk. toen de politie ter plaatse kwam, bleek het te gaan grote brandstapel en er werd nog net gezien dat 3 jongens op de vlucht sloegen. de brandstapel van een boel omgehakte bomen, was van dien aard dat de brandweer ter plaatse moest komen om de zaak te blussen. een onderzoek naar de knapen had nog gen resultaat.

info@politie-drenthe.nl politie drenthe, voor een veilig en leefbaar drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3681 '