Van donderdag 7 januari 1999
11:21 donderdag 7 januari 1999

Bert Visser

*

Woensdagmiddag zijn bij een snelheidscontrole van twee uur op de N370 bij Dieverbrug 120 processen verbaal
uitgedeeld op een totaal van 461 gecontroleerde auto’s. De hoogst gemeten snelheid was 95 kilometer per uur, bij een max. snelheid van 50 KM. In Assen is woensdagmiddag de snelheid gecontroleerd op de Diepenbrocklaan, de Zwartwatersweg en de Groen van Prinstererlaan. De meeste overtredingen werden vastgesteld op de laatste locatie. Op een totaal van 163 auto’s reden er 37 te snel. De hoogste gemeten snelheid was daar 86 kilometer per uur.

*
Een 36 jarige automobiliste en haar 4 jarige dochtertje zijn woensdagmiddag lichtgewond geraakt bij een verkeersongeval op de Koningin Wilhelminalaan in Wilhelminaoord. Bij een poging linksaf te slaan werd ze aangereden door een personenauto bestuurd door een 54 jarige man uit Beilen.
Moeder en dochter mochten na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis.

*
Op de kruising Marconistraat / Voltastraat in Hoogeveen is woensdagmiddag een 12 jongen gewond geraakt toen hij op zijn fiets werd aangereden door een personenauto bestuurd door een 51 jarige man uit Leeuwarden De jongen is met een aantal zwaar gekneusde ribben naar het ziekenhuis gegaan. Z’n fiets werd vernield.

*
Een 37 jarige man uit Klijndijk brak woensdagavond op de Hoofdweg in zijn woonplaats een arm en een been toen hij door nog onbekende oorzaak met zijn bromfiets tegen een lantaarnpaal reed. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis in Emmen.

*
Bij een inbraak in een woning aan de Hesselterbrink zijn woensdagmiddag tussen twee uur en ’s avonds tien uur
geld en sieraden gestolen. Men is vermoedelijk binnengekomen door het intrappen van de voordeur.

*
De Range Rover die werd gestolen aan de Sliemkampen in Westerbork en de bedrijfsauto van de gemeente Emmen die in de nacht van vier op vijf januari werd gestolen zijn terecht.
De Range Rover stond in een weiland aan de Oosterholten in Orvelte met schade aan de rechter zijkant en de gemeente-auto werd zonder schade maar wel met een lege accu aangetroffen op een parkeerplaats aan het Mussenveld in Emmen.

*
Bij een grootwinkelbedrijf aan het Koopmansplein in Assen is woensdagmiddag een 16 jarig meisje uit Assen betrapt op het stelen van 2 pakjes casettebandjes. Ze gaat de HALT procedure in. Een 20 jarige inwoonster van Assen rekende voor zo,n 90 gulden aan boodschappen niet af toen ze in een supermarkt aan de Bremstraat langs de kassa ging. Ze is aangehouden en met een dagvaarding naar huis gestuurd. Bij een supermarkt aan de Tamboerpassage in Hoogeveen is woensdagmiddag een 38 jarige man uit die plaats betrapt op de dieftstal van casettebandjes en sigaretten. Ook hij is met een dagvaarding “heengezonden”

*
Na een tip van een buurtbewoner heeft de politie op een bouwlocatie aan de Min. Kanstraat in Emmen de afgelopen nacht twee mannen en een vrouw aangehouden op verdenking van poging tot diefstal. De 27 en 39 jarige man en de 34 jarige vrouw uit Bergentheim en Emmen konden niet verklaren met welk recht ze zich op het afgesloten bouwterrein ophielden. Allen zijn voorgeleid aan de hulpofficier van justitie. Hun bestelauto is inbeslaggenomen.

*
Bij een alcohol- en verlichtingscontrole op de Zuidwoldigerweg in Hoogeveen zijn woensdagavond 134 blaastesten afgenomen. Geen van de bestuurders zat met teveel drank op achter het stuur. Vier fietsers zijn bekeurd voor het niet in orde hebben van de verlichting

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3742 '