Politie Drenthe

Persberichten van woensdagmiddag
16:10 woensdag 3 november 1999

Martin Panman

Zuidlaren aanrijding tussen fietser en skeeler
Op de kruising Stationsweg-Zuiderlaan vond vanochtend omstreeks 10.45 uur een aanrijding plaats tussen een fietser en een skeeler. De fietser reed op zijn fiets over het fietspad in de richting van het centrum. Ter hoogte van de kruising zag de fietser een overstekende skeeler over het hoofd, die achter een bestelbusje vandaan kwam. De fiets is beschadigd, de skeeler kon verder rollen.

Autodiefstallen
In een aantal autos in Assen, Emmen, Beilen en Wachtum is vannacht ingebroken. Met name de materiele schade aan de autos is hoog. Er zijn nogal wat autoruiten gesneuveld. De gezamenlijke schade loopt in de duizenden guldens.

Meppel mishandeling jongens- Politie vraagt getuigen Op maandag 1 november vond een tweetal vechtpartijen plaats in de Dirk Jacobstraat en de Marktstraat. Twee jongens zijn mishandeld door een viertal jongemannen. Een is in de rug getrapt en de tweede, een 13-jarige Meppeler, is op de grond gevallen en in zijn rug, op zijn benen en in zijn maag getrapt.
Ten tijde van de verschillende vechtpartijen is er in eerste instantie in de Dirk Jacobstraat een man geweest die zei dat ze er mee op moesten houden. Nabij de Marktstraat heeft een vrouw zich met de vechtpartij bemoeid. Ook bij een supermarkt heeft een vrouw zich met de zaak bemoeid. De politie vraagt deze mensen contact op te nemen met de politie in Meppel.

Emmen- inbraak garagebedrijf
Bij een garagebedrijf aan de Nijbracht is vannacht ingebroken. Men heeft bij de voordeur tot de hal een sensor gedemonteerd, waardoor de buitenverlichting niet meer werkte. Wegens werkzaamheden aan de Nijbracht is een telefoonkabel kapot getrokken, waardoor men het alarm van het garagebedrijf niet kon inschakelen. De voordeur is geforceerd, waarna men in het kantoor de kluissleutel heeft gepakt. Uit de kluis is een nog onbekend geldbedrag meegenomen.

Emmen inbraak in school
In een school aan de van Schaikweg heeft men vannacht geprobeerd de kluis open te krijgen. Het alarm van de school ging niet af doordat de sensor in de administratieruimte afgeplakt was. De politie vraagt dan ook aan een ieder om sensoren goed in de gaten te houden, zodat inbrekers geen kans maken binnen te komen.

Emmen aanrijding bromfiets-personenauto
Vanochtend vond een aanrijding plaats tussen een bromfietser en een personenauto. De 53-jarige automobilist wilde op de Weerdingerstraat Noorderpassage inslaan, maar zag daarbij een rechtdoor rijdende, 17-jarige bromfietster over het hoofd. Een aanrijding was het gevolg. De bromfietster is voor onderzoek overgebracht naar het Scheperziekenhuis.

Hoogeveen winkeldiefstal
In een supermarkt aan de Tamboerpassage heeft een 23-jarige man geprobeerd 10 pakken koffie te stelen. Hij stond in de rij voor de kassa om vervolgens zonder te betalen langs de kassa te lopen. Eenmaal buiten zag hij een winkelbediende op hem afkomen en zette het toen op een rennen. De tassen met de koffie vielen op straat. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau. Snelrecht is toegepast.

Bronneger man gespiest
Aan de Borgerderstraat vond een aanrijding plaats tussen een tractor en een busje. De 37-jarige bestuurder van de tractor kwam van het land rijden en zag een bestelbus over het hoofd. De tractor had een voorlader met meerdere spiesen en daarop een grote rol met stro. De 41-jarige bestuurder van de bestelbus kreeg een van de spiesen in zijn buik. De man is gewond overgebracht naar het Wilheminaziekenhuis in Assen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3891 '