persberichten van maandagmorgen 19.04.1999
09:54 maandag 19 april 1999

bert peters 0591 662014 of 0653 238059

emmen, ongeval alcomobiliste
reed vannacht omstreeks 00.45 uur een 22-jarige vrouw uit weiteveen met haar auto over de meerdijk in de richting van de rondweg. door vermoedelijk een combinatie van te hoge snelheid, alcoholgebruik en radiobediening raakte zij de controle over haar voertuig kwijt en reed via het linkerweggedeelte de berm in, achter twee bomen langs door de bosschages en kwam net voor de rondweg tot stilstand. haar alcoholgebruik in een disco van 6 longdrinkglazen happy hour (een mix van 6 alcoholhoudende drankjes) leverde een alcoholpromillage op van 1,2. bovendien was haar auto niet verzekerd. met snelrecht en zonder auto kon zij later het bureau verlaten.

emmen, ongeval alcomobilist
troffen politie-agenten vannacht een beschadigde auto aan in een tuin van een woning aan de meerdijk te barger-oosterveld. de bestuurder was niet meer ter plaatse. een poosje later troffen die agenten dezelfde auto aan in de omgeving van de woning van de bestuurder in emmer-compascuum. een alcoholtest wees een promillage aan van 1,5. behalve een proces-verbaal voor het alcoholgebruik kreeg hij er ook nog een voor het verlaten van de plaats van het ongeval zonder zich bekend te maken.

hoogeveen, ongeval alcomobilist
gistermiddag omstreeks 17.50 uur, stond een 30-jarige man uit hoogeveen voor een verkeerslicht aan de vos van steenwijklaan. hij was iets te ver doorgereden en kon het rode licht niet goed waarnemen waarna hij achteruit reed. daarbij botste hij tegen een auto die achter hem stond. lichte schade aan de voertuigen. de politie die ter plaatse kwam rook alcoholgebruik en een test wees een [promillage uit van 1.

assen, eenzijdig ongeval alcoholmobilist
reed gisteravond een 40-jarige man uit assen et zijn bedrijfsauto over de hoofdvaartsweg. in de bocht bij de ijsvereniging kon hij door de hoge snelheid zijn voertuig niet onder controle houden waarna hij een lantaarnpaal schampte en in de berm tot stilstand kwam. daarna reed hij met de beschadigde auto en twee lekke banden nog een eind verder en parkeerde de auto aan de groenedijk waarna hij lopend verder ging. hij werd thuis aangehouden een test wees een alcoholpromillage uit van 1.7. zijn rijbewijs werd ingenomen.

gasselternijveenschemond, ongeval met kind op skelter gistermiddag half vijf reed een kind (leeftijd onbekend) met zijn skelter over het fietspad langs de weg noodzijde en stak plotseling de rijbaan over. een 50-jarige automobilist, die zijn snelheid al fors geminderd had, kon hem toch niet ontwijken waarna de jongen op de motorkap van de auto terecht kwam. met licht letsel werd de jongen overgebracht naar het refaja te stadskanaal.

coevorden, alcomobilist
reed gisteravond even na 19.00 uur, een 56-jarige man op zijn motor over de weg het stieltjeskanaal en bij een bocht reed hij rechtdoor de sloot in. de motor bleef in de wal hangen en de man belandde onder in de sloot waar hij door voorbijgangers uit werd gehaald. nar het ziekenhuis in hardenberg vervoerd waarna hij na onderzoek weer naar huis mocht. een test wees een alcoholpromillage uit van 1.4. rijbewijs ingevorderd.

coevorden, alcoholmobilist
reed gisteravond tegen middernacht een 34-jarige man uit zandpol over de prins bernardlaan met zijn personenauto. hij bleek een alcoholpromillage te hebben van 0.6.

westerbork, accuzuur over auto
deed een 40-jarige man uit westerbork aangifte dat in de nacht van zaterdag op zondag iemand accuzuur over zijn auto had gegooid waardoor er fikse beschadigingen optraden. de auto stond geparkeerd aan de lindenlaan bij de woning van de aangever.

info@politie-drenthe.nl politie drenthe, voor een veilig en leefbaar drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3892 '