Politie Drenthe

Persberichten van dinsdag op woensdag
11:20 woensdag 9 februari 2000

Martin Panman

Odoorn

Ree doodgereden
Op de N34 is gisteravond een ree dood gereden. De ree stak vlak voor een auto, bestuurd door een 37 jarige inwoner van Emmen, de weg over. De auto raakte hem frontaal. Door de klap van de aanrijding sloeg de motorkap open, waardoor de bestuurder nagenoeg niets meer kon zien. Hij zag toch nog kans zijn auto zonder verdere brokken in de berm te zetten. De auto was dermate beschadigd, dat deze afsleept moest worden.

Borger

Foutje
Een 24 jarige automobilist uit Emmen wilde op de N34 een andere personenauto inhalen. Hij zag te laat dat er een tegenligger aan kwam. Om een aanrijding te voorkomen moest de Emmenaar boven op de rem. Hij gleed door de berm in en belandde uiteindelijk in een sloot. Alleen zijn auto werd beschadigd.

Klazienaveen

Op de kast
Een 66 jarige automobilist uit Klazienaveen reed gisteravond over de N37. In de buurt van Klazienaveen lag op een rijbaan een kast. De man kon de kast niet meer ontwijken en reed er overheen. De kast werd helemaal kapot gereden en er ontstond ook schade aan de auto. De politie heeft de restanten van de kast in de berm geschoven en Rijkswaterstaat zal vandaag de rest opruimen.

Zuidlaren

In de war
Een 55 jarige verwarde vrouw uit Groningen heeft gisteravond voor problemen gezorgd op de Stationsweg in Zuidlaren. Een aantal malen sprong de vrouw voor rijdende autos. Meestal konden de bestuurders stoppen, maar een 53 jarige automobilist uit Zuidlaren moest dermate hard afremmen om een aanrijding te voorkomen, dat een achter hem rijdende auto, bestuurd door een 49 jarige Belg niet meer tijdig kon stoppen. Deze reed tegen de achterkant van de auto van de Zuidlaarder. Door de klap van de aanrijding schoot de auto van de Zuidlaarder door en raakte het been van de vrouw. Zij is opgenomen in het AZ in Groningen.

Emmen

Auto opengebroken
Gisteravond is op een parkeerplaats aan de Westerstraat t.o. de Westertoren een personenauto opengebroken. Een ruit werd ingegooid en een koffer met persoonlijke spullen is er uit gehaald, alsmede een Phillips GSM en een radar detector. De eigenaar, een inwoner uit Emmer-compascuum deed aangifte.

Auto opengebroken
Op het parkeerterrein voor een Supermarkt aan de Klokkenslag is gisteravond ook een personenauto opengebroken. Van deze auto werd ook een ruit ingeslagen en een GSM telefoon werd gestolen. De eigenaresse, een vrouw uit Emmen, deed aangifte.

Zwolle

Beroofd
Een 23 jarige inwoner van Emmen deed aangifte omdat hij gistermiddag beroofd is van zijn portemonnee. Op het NS station in Zwolle ging hij naar het toilet. Toen hij er weer uit wilde, stonden twee jongens hem op te wachten. Een van de jongens blokkeerde de deur. Toen hij vroeg aan de kant te gaan, kreeg hij een stomp in zijn gezicht. De andere jongen pakte zijn tas en wilde er vandoor gaan. In de worsteling die ontstond, zagen de rovers kans de portemonnee van de man te stelen.

Assen

Agressief rijgedrag
Een 36 jarige vrouw uit Veenhuizen reed gisteravond met haar auto over de Weiersstraat in Assen in de richting van het Kanaal. Terhoogte van de Alteveerstraat probeerde een rode stationcar, die van een benzinepomp kwam snel voor haar in te voegen. Volgens de vrouw lukte dit niet en ontstond er bijna een aanrijding. De bestuurder van de Stationcar werd kennelijk kwaad, want even later haalde hij haar in en dwong haar te stoppen. De man stapte uit en begon op de ramen van haar auto te slaan. De geschrokken vrouw deed aangifte.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 3919 '