Politie Drenthe

16:38 woensdag 20 oktober 1999

Roel Hallink tel: 0528-295216

Vernieling van bedrijfsauto's

- RODEN - Tussen gisteravond en vanmorgen is er ingebroken in twee bedrijfsauto's die geparkeerd stonden bij een bedrijf aan de Produktieweg in Roden. Om de auto;s binnen te komen werden de zijraampjes ingeslagen. Wat er precies uit de auto's is weggenomen is nog niet bekend.

Inbraak in auto's

- NIEUWLANDE - Vannacht is er ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Zonnedauw in Nieuwlande. Om binnen te komen heeft men waarschijnlijk met een slotentrekker het slot uit het portier getrokken. Ontvreemd werd een radio/cd-speler. De schade is nog niet bekend.

- HOLLANDSCHEVELD - Werd vannacht ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Rechtuit. Om de auto binnen te komen is het slot met waarschijnlijk een schroevendraaier geforceerd. Ontvreemd werden: een radio/cassetterecorder met cd wisselaar, een tiental cd's en een GSM. De schade aan de auto bedraagt ongeveer fl.100,--

Inbraak in woning

- ASSEN - Vannacht is er ingebroken in een woning aan de Zevensterstraat in deze plaats. Om binnen te komen hebben de daders gaatjes in het kozijn geboord. Ontvreemd werden in ieder geval: twee boxen en een radio/cd-speler. Het is nog niet bekend wat er nog meer wordt vermist. De schade bedraagt enkele duizenden guldens.

Fietser komt ten val

- ANNEN - Reed vanmorgen een 80-jarige man uit Annen met zijn auto over de Zuidlaarderweg. Over het voetpad rechts van de weg fietst een 77-jarige man eveneens afkomstig uit Annen, hij wil de weg oprijden, maar daar rijdt de 80-jarige man. Daarom wil hij van zijn fiets afstappen, of achter de auto de weg oprijden. Hij komt echter achter de auto ten val op de weg. Hij werd met een hoofdwond overgebracht naar het ziekenhuis.

Auto bekneld onder oplegger

- ZUIDWOLDE (DR) - Vanmorgen is op de Rijksweg A28 een auto onder een trekker met oplegger geschoten. De bestuurder van de trekker, een 22-jarige man uit Winschoten voelde een bonk. Hij dacht aan een lekke band. Toen bleek een auto vast te zitten onder zijn oplegger. De bestuurder van de auto, een 26-jarige man uit Arnhem, kon zelf nog uit de auto komen. In verband met de kou werd hij in de cabine van de vrachtauto gezet. Het ambulance personeel en de brandweer hadden de grootste moeite de man uit de cabine van de vrachtauto te halen. Het letsel van de man bleek achteraf mee te vallen. Hij liep letsel aan zijn hoofd en mogelijk nog ander letsel op. De auto werd zwaar beschadigd weggesleept. De trekker kon met lichte schade aan de onderzijde zijn weg vervolgen.

Inbraak in auto

- ZUIDLAREN - Werd vanmorgen ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Stationsweg. Om de auto binnen te komen werd het raam van het rechtervoorportier ingeslagen. Ontvreemd werden: een autoradio, een jas en een zonnebril. De schade is nog niet bekend.

Aardappels in de brand

- ROSWINKEL - Vanmiddag zag een 61-jarige man uit Roswinkel zijn 20 ton aardappelen in rook opgaan. Hij was op het land aan de Roswinkelerstraat aan het werk toen hij rook bij zijn aardappelen zag. Tegelijkertijd ziet hij 2 jongens op waarschijnlijk een scooter wegrijden. Het is niet duidelijk of de jongens het stro dat op de aardappelbult lag hebben aangestoken. De schade wordt geschat op ongeveer fl.20.000,--

Diefstal uit kleedkamer

- HOOGEVEEN - Maandagavond werd uit de kleedkamer van een voetbalclub aan de Zwembadweg in Hoogeveen een sporttas met inhoud ontvreemd. In de sporttas zaten onder andere: een horloge van ongeveer fl.1000,--, een broek, een trui en schoenen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4015 '