van donderdagmorgen 25 februari 1999
11:10 donderdag 25 februari 1999

Bert Visser
0592 - 361290

Een 32 jarige man en zijn twee jaar oudere echtgenote uit Mussel zijn woensdagmiddag met nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis in Emmen nadat de auto waarin ze zaten van achteren werd aangereden toen ze voor de verkeerslichten aan de Hondsrugweg in Emmen moesten stoppen. Een 23 jarige inwoonster van Emmen had te laat door dat de auto’s voor haar stilstonden en botste op de auto van het echtpaar in Mussel. Hun twee kinderen bleven ongedeerd.

*

Een 40 jarige inwoner van Coevorden is woensdagavond op de Valtherlaan in Emmen door de politie aangehouden nadat hij met zijn auto een lichtmast had geraakt waarna hij er vandoor wilde. Dat lukte niet vanwege de beschadigingen aan zijn auto, zijn verwondingen in het gezicht en zijn kennelijke staat van dronkenschap.
De man weigerde mee te werken aan een ademtest en is ter ontnuchtering ingesloten.

*

Een 47 jarige bewoner van de Dotterbloem in Hoogeveen mist na een inbraak in zijn woning o.a. een videocamera, sieraden en geld. Hij ontdekte de inbraak woendsdagavond bij zijn thuiskomst tegen tien uur. Men was de woning binnengekomen na het verbreken van een slaapkamerraam.

*

In de nacht van dinsdag op woensdag hebben onbekenden uit een zeecontainer bij een bedrijf aan de Noordhoek in Roden een kleine 90 nieuwe autobanden gestolen. De banden van de merken Pirelli en Michelin vertegenwoordigen een waarde van ongeveer 12.000 gulden. Om de vracht te vervoeren moeten de daders vrijwel zeker hebben beschikt over een klein vrachtwagentje.

*

Woensdagnacht is een reisbureau aan de Heerestraat in Roden voor de tweede keer binnen een week het slachtoffer geworden van vernieling van een grote ruit van zijn bedrijf.
Deze keer ging het om een noodruit die pas sinds afgelopen zondag was geplaatst.
De 49 jarige eigenaar heeft de twee daders nog achtervolgd maar hij kon ze niet meer achterhalen. Het ging volgens hem om twee jongens waarvan er een gekleed was in een witte jas en de andere een blauwe jas droeg.

*
In Assen heeft woensdagavond rond acht uur een 17 jarig meisje door voortdurend hard schreeuwen een aanrander verjaagd die haar op de Oranjebond met fiets en al tegen de grond had gewerkt. Hoewel haar belager op haar ging liggen en met zijn hand poogde haar het schreeuwen te beletten slaagde zij er door heftig verzet toch in hem te blijven uitschelden, waarna hij er lopend vandoor ging met achterlating van zijn fiets. De man had haar al een tijdje op de gevolgd vanaf de Nobellaan. Het slachtoffer gaf de politie het volgende signalement van de dader: jongen van ongeveer 15 a 16 jaar, lichtgetinte huidskleur, lengte ongeveer 1.70 meter, normaal postuur en gekleed in een witte tot lichtgrijze capuchontrui. Hij droeg een donkere broek, De jongen heeft niets gezegd.
Een door de politie ingezette speurhond raakte na een paar straten het spoor bijster.

*

De auto van een 38 jarige Emmenaar heeft woensdagavond zware brandschade opgelopen nadat de auto spontaan in brand was gegaan. De eigenaar hoorde tegen tien uur de claxon van de auto en moest constateren dat de Renault Espace in brand stond. De man heeft met een poederblusser en water de brand zelf geblust.
De auto had juist die dag een grote beurt gehad.

*

Snelheidscontroles in de gemeenten Noordenveld en Middenveld hebben woensdag 135 processen – verbaal opgeleverd op een totaal van bijna 1800 gepasseerde voertuigen. Op de Domoweg ter hoogte van de Beilerstroom in Beilen werden naar verhouding de meeste overtredingen geconstateerd. Daar gingen in een half uur zo’n 80 auto’s door de radar waarvan er 25 te snel reden.
De hoogste snelheid werd gemeten op Aan de Vaart in Roden. Daar reed een motorrijder 96 kilometer per uur, waar maximaal 50 is toegestaan.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4039 '