Berichten van donderdagmorgen
10:16 donderdag 29 april 1999

Dirk Neef, 06 - 51557950

Gieterveen

Autodief rijdt door na aanrijding met lichtmast Woensdagmiddag hield de politie op de Rieweg in Wachtum een 27 jr. man uit Almere aan die kort daarvoor op De Hilte in Gieterveen een lantaarnpaal had aangereden en was doorgereden. Een getuige, die via de scanner had gehoord dat de politie i.v.m. dit ongeval op zoek was naar een Mercedes personenauto, waarschuwde de politie toen hij deze auto zag rijden. Op aanwijzingen van deze getuige vond de politie vervolgens de auto en kon de bestuurder worden aangehouden. De auto bleek gestolen te zijn in Halsteren (Noord Brabant). De verdachte wordt voor nader onderzoek i.v.m. de diefstal overgebracht naar Halsteren.

Eerste Exloermond

Auto over de kop
Op de 1e Exloermond in Eerste Exloermond kwam woensdagmiddag een 26 jr. man uit Valthermnd met zijn auto op de kop in een sloot. De man verklaarde dat hij moest uitwijken voor tegenliggers en daardoor met de wielen van zijn auto in de berm was gekomen. Toen hij tegenstuurde begon de auto te slingeren en belandde hij op de kop in de sloot. De bestuurder bleef ongedeerd. Zijn passagier, een 48 jr. man uit Musselkanaal werd echter voor onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis .

Coevorden

Twee gewonden
Op de kruising van de Doctor Picsrdtlaan met de Rubensstraat in Coevorden raakten woensdagmiddag een 38 jr. motorrijder en een 19 jr. fietser uit die plaats gewond. Op het moment dat de motorrijder op de kruising de fietser inhaalde, sloeg deze zonder om te kijken en richting aan te geven linksaf. De fietser droeg een walkman met de geluidsstand op maximaal. De fietser werd lichtgewond voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Hardenberg. De motorrijder moest zich onder doktersbehandeling stellen.

De Wijk

Auto tegen vangrail
Een 19 jr. man uit Nieuwe Pekela raakte in de nacht van woensdag op donderdag lichtgewond doordat de auto waarin hij als passagier meereed, op de A-28 bij De Wijk tegen de vangrail botste. De bestuurder van de auto, een 19 man uit Blijham, verloor de controle over zijn auto toen hij met de rechterwielen in de berm kwam en ging tegensturen. De auto schoot vervolgens de rijbaan over en kwam in de middenberm tegen de vangrail tot stilstand. Na onderzoek in het ziekenhuis kon de passagier weer naar huis.

Assen

Auto opengebroken
Op de Groningerstraat in Assen werd in de nacht van woensdag op donderdag een geparkeerde auto opengebroken. De eigenaar van de auto, een inwoner van Groningen, had zijn auto even 10 minuten onbeheerd achtergelaten. Toen hij terugkwam was een raam ingeslagen en waren de radio CD speler met een aantal CDs verdwenen.

Hoogeveen

Auto opengebroken
Een man uit Hoogeveen ontdekte woensdagmiddag dat zijn auto, die geparkeerd stond op een parkeerplaats aan het Stationsplein in Hoogeveen, was opengebroken. Uit de auto werden de radio CD speler en een aantal CDs gestolen.

Zuidwolde

Gereedschap weg na inbraak
Uit een bedrijf aan de Industrieweg in Zuidwolde in de nacht van woensdag op donderdag elektrisch gereedschap gestolen. Men kwam het gebouw binnen door een raam te forceren.

Assen

Dief aangehouden
De politie in Assen heeft in de nacht van woensdag op donderdag een 36 jr. man uit die plaats aangehouden. De man had samen met een nog onbekende mededader op de Vredeveldseweg in Assen een betonmolen gestolen. De door een getuige gewaarschuwde politie was snel in de buurt en kon een van de mannen, die nog probeerde te vluchten, aanhouden. Hij is voor nader onderzoek ingesloten. De betonmolen werd door de dieven achtergelaten toen ze de politie zagen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4066 '