Politie Drenthe

10:51 donderdag 28 oktober 1999

Roel Hallink tel: 0528-295216

Verkeersongeval met letsel

- BEILEN Gistermiddag reed een 17-jarige jongen met zijn 19-jarige broer, beiden afkomstig uit Beilen op een bromfiets over de Brinkstraat in Beilen. Op de kruising van de Brinkstraat/ Kruisstraat sloegen zij rechtsaf. Op hetzelfde moment reed een 27-jarige man uit Beilen met een bedrijfsauto vanuit een parkeerplaats de Kruisstraat op. Hij remde meteen toen hij de bromfietser zag, maar kon niet meer voorkomen dat de bromfietser tegen de rechtervoorzijde van de auto botste, waardoor de bromfietser de weg over schoot en tegen een bedrijfsauto botste, die bestuurd werd door een 41-jarige vrouw uit Zwiggelte. De 19-jarige broer die achterop de brommer zat, liep enkele verwondingen aan zijn been en een scheurtje in zijn enkel op. Hij werd per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Hoogeveen.

Diefstal uit auto

- MEPPEL Tussen 25 en 27 oktober is er ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Elzenhage in Meppel. De 60-jarige eigenaar werd door iemand gebeld dat zijn EHBO-koffer was gevonden. Toen de eigenaar zijn auto had bekeken, bleken zowel het linkervoor als het linkerachterportier aan te staan. Ontvreemd werden: een rijbewijs, een kentekenbewijs en het instructieboekje van de auto. Deze zaten allemaal in een bruine lederen omslag. De auto vertoonde geen sporen van braak.

- EMMEN Gisteravond is er ingebroken in een auto die geparkeerd stond op een carpoolplaats aan de Ermerweg in Emmen. Men is de auto binnengekomen door het raam van het rechterportier in te slaan. Ontvreemd werden: het frontje van de autoradio, een radardetector en een zonnebril. Diverse goederen die eveneens in de auto aanwezig waren zijn niet meegenomen. De totale schade is nog niet bekend.

- ASSEN Werd vannacht ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan het Oosterhoutje. Om binnen te komen is het rechter portierruitje ingeslagen. Ontvreemd werd een autoradio. De totale schade is nog onbekend.

- ASSEN Vannacht werd er eveneens ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Oude Molenstraat in Assen. Om in de auto te komen werd het raam aan de rechtervoorzijde ingeslagen. Ontvreemd werden: het frontje van een radio/ cd-speler en een aantal cds. De auto had wat lakschade en schade aan het dashboard.

Inbreker betrapt

- SCHOONEBEEK Vannacht werd er ingebroken in een woning aan de Kosterijweg in Schoonebeek. De dader is de woning binnengekomen door het wc-raam uit het kozijn te lichten en zo naar binnen te klimmen. De 54-jarige bewoonster zag de dader vanuit de wc de kamer inlopen. De dader probeerde geschrokken de woning te verlaten via de slaapkamerdeur, toen dit niet lukte, heeft de dader de woning via het wc-raam verlaten. Uit de woning werd niets weggenomen.

Geweldpleging

- HOOGEVEEN Gistermiddag fietsten een 13-jarige jongen uit Nijeveen en een 14-jarige jongen uit Koekange over de Hoofdstraat in Hoogeveen. Zij zagen drie jongens staan. Een van die jongens had een mobile telefoon. De 13-jarige jongen maakte daar tegen zijn vriend een opmerking over. Het groepje had dit waarschijnlijk gehoord. Zij riepen dat ze terug moesten komen. De beide jongens fietsten snel door richting de Schutstraat waar zij gingen winkelen. Toen ze later bij de fietsen terug kwamen en weg wilden, kwam het groepje aan gerend. De jongen die de draagbare telefoon bij zich had, begon op de 13-jarige jongen in te slaan en te schoppen. Hierdoor bekwam hij wat blauwe plekken en kneuzingen. De dader was een jongen van 14 of 15 jaar, met een lengte van tussen de 1.70 en 1.75 m. Hij had een breed postuur en donkerblond iets naar achteren gekamd haar. Hij droeg een gele jas, met mogelijk ook een gele trui en een blauwe spijkerbroek.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4110 '