Politie Drenthe

Martin Panman

Emmen
Aanrijding
Op de kruising van de Weerdingerstraat met de Wolfsbergenweg vond vanochtend een aanrijding plaats tussen een personenauto en een pick-uptruck. De 26-jarige bestuurder van de pick-up truck, een inwoner van Valthermond, kwam uit de richting Weerdinge en stopte bij de kruising met de Wolfsbergenweg voor de verkeerslichten. Hij sorteerde voor naar links. Op het moment dat het licht op groen sprong trok hij op en zag de 58-jarige bestuurster van de personenauto, een Emmense, over het hoofd. Zij wilde, komende vanuit het centrum, rechtdoor rijden richting Weerdinge. Er was alleen materiele schade. Beiden verklaarden door groen licht te zijn gereden.

Koekange
Aanrijding
Vanmorgen tegen 8 uur reed een 22 jarige Koekanger over de Koekanger Dwarsweg. Volgens zijn verklaring schrok hij van een tegenligger en moest hij uitwijken. Hij kwam met zijn auto in de rechter berm terecht, verloor de macht over het stuur, schoot de weg over en kwam tegen een boom aan de linkerkant van de weg tot stilstand. De bestuurder raakte niet gewond. De auto werd behoorlijk beschadigd.

Emmen
Diefstal uit woning
Uit een tweetal in aanbouw zijnde woningen aan de Toermalijndreef is een aantal spullen ontvreemd. Het gaat hierbij om kranen en cv-onderdelen.

Inbraak in school
In een school aan de Ir. J.W. Albardastraat is dit weekend ingebroken. Men is binnengekomen door een ruit naast de ingang in te gooien. Er zijn twee stereotorens, 2 video's en 1 televisie meegenomen. Verder zijn er een aantal kasten en een drinkautomaat open gebroken.

Peize
Inbraak
Bij een bedrijf aan de Groningerweg in Peize is dit weekeinde ingebroken. Vanmorgen ontdekte de eigenaar van het pand, een 44 jarige inwoner van Peize, dat het hekwerk om het terrein was doorgeknipt. Vervolgens is een raam van het pand vernield, waarna de inbreker binnen kon komen. Uit het pand is een grote hoeveelheid gereedschap gestolen, waaronder een CO2 lastoestel, een compressor, accuboormachines en een gaskachel. Het lijkt er op, gezien de hoeveel gestolen spullen, dat de inbreker (s) met een auto geweest moeten zijn.

Auto uitgebrand
Aan de Tarwehullen wilde vanochtend een auto niet starten. De 21-jarige eigenaar wilde naar zijn werk gaan, maar kreeg de auto niet aan de praat. Niet lang daarna zag hij vlammen onder de motorkap vandaan komen. De brandweer moest de auto uiteindelijk nablussen. De motor en een gedeelte van het interieur van de auto brandden uit.

Hoogeveen
Aanrijding
Aan de Voltastraat vond vanochtend een aanrijding plaats tussen een fietser en een automobilist.
De 18-jarige bestuurder van de auto wilde de 19-jarige fietser inhalen. Op het laatste moment zag de bestuurder, een inwoner van Wapse, een tegenligger naderen, waarop hij afremde. Hierbij ging de auto schuiven en botste achter op de fiets van een inwoner van Hoogeveen. De auto en de fiets raakten beide beschadigd.

Anderen
Kop/staart botsing
Aan de Nijend vond vanmiddag een kop/staart aanrijding plaats. Een inwoner van Anderen stopte voor zijn woning en wilde met zijn auto achteruit zijn erf oprijden. Een 18-jarige bestuurder uit Assen wilde er voorbij rijden, maar zag te laat een naderende tegenligger waardoor de Assenaar op de rem moest. Vanwege het natte, gladde wegdek gleed de auto door en botste op de achterzijde van de achteruit rijdende auto. Er was alleen materiele schade.

Winkeldiefstal
In een supermarkt aan Het Sticht zijn vanochtend twee jongens aangehouden. De twee, beiden 14 jaar oud, wilden drie pakjes snoeprollen meenemen. De beide jongens, een Assenaar en een inwoner van Oosterwolde, zijn meegenomen naar het bureau voor verhoor en kregen een Halt -procedure mee naar huis.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4134 '