Persberichten

Berichten van woensdagmiddag tot donderdagmorgen 11:07 donderdag 9 september 1999

Dirk Neef, 0522 - 274112

Bromfietser onderuit

ZUIDLAREN. Een 38 jr. man uit Zuidlaren raakte in de nacht van woensdag op donderdag gewond doordat hij op de Hogeweg in zijn woonplaats met zijn bromfiets kwam te vallen. In een bocht bij de kruising van de Hogeweg met De Hilde ging hij rechtdoor en kwam in aanraking met een stoeprand. Met nog onbekend letsel werd hij overgebracht naar het ziekenhuis.

Diefstallen uit autos

HOOGEVEEN. In de nacht van woensdag op donderdag werd uit een aan de Grote kerkstraat in Hoogeveen geparkeerde bestelbus een mobiele telefoon ter waarde van f. 1300,- gestolen. Van de auto werd een ruit ingegooid.

ECHTEN. Toen een 34 jr. vrouw uit Hoogeveen na een boswandeling terug kwam bij haar in het bos aan de Oshaarseweg in Echten geparkeerde auto, ontdekte ze dat daaruit haar tas met o.a. rijbewijs en kentekenbewijs wat gestolen.

Inbraken

PESSE. In de nacht van woensdag op donderdag werd er ingebroken in een bedrijf aan het Warreveen in Pesse. Om binnen te kunnen komen werd een raam opengebroken. De dieven namen een kassa met geld mee.

MARWIJKSOORD. Bij een inbraak in een bedrijf aan de weg Marwijksoord in het gelijknamige dorp, maakten inbrekers in de nacht van woensdag op donderdag eveneens geld buit. Via een geforceerd raam kwam men binnen. De deur van een kantoor werd opengebroken. In een geldkistje in de kantine vonden ze uiteindelijk geld.

Winkeldieven aangehouden

MEPPEL. Door de oplettendheid van winkelpersoneel kon de politie woensdagmiddag in het centrum van Meppel drie winkeldieven van 19, 23 en 34 jr. uit Werkendam, Dordrecht en Amsterdam aanhouden. In de auto van de mannen trof de politie een grote hoeveelheid scheermesjes en huidverzorgingartikelen aan. Een deel daarvan bleek afkomstig uit een winkel in Lelystad. De mannen zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Tas gestolen

ASSEN. In een supermarkt aan de Minervalaan in Assen werd woensdagmiddag de tas gestolen van een vrouw uit die plaats. In de winkel werd ze aangesproken door een ongeveer 35 jr. Duits sprekende vrouw. Nadat deze vrouw verder was gelopen bleek de tas ook verdwenen te zijn. De tas werd korte tijd later teruggevonden. Het geld (ongeveer f. 100,-) was er uit verdwenen.

Man toont geslachtsdeel

ASSEN. Een nog onbekende negroïde man van ongeveer 30 jr. en gekleed in een geruite blouse, liet woensdagmiddag tegen 16.15 uur in het tunneltje bij het NS station in Assen, ongevraagd zijn geslachtsdeel zien aan een daar lopende vrouw uit Groningen.

Auto in brand

HOOGEVEEN. Door nog onbekende oorzaak brandde in de nacht van woensdag op donderdag op de Zeppelinstraat in Hoogeveen een personenauto uit. Bij de auto was niemand aanwezig en er zaten geen kentekenplaten op. Aan de hand van het chassisnummer probeert de politie de eigenaar te achterhalen.

Passant redt in water gevallen man

HAVELTE. Een 69 jr. man uit Havelte heeft zeer waarschijnlijk zijn leven te danken aan het kordate optreden van een 63 jr. plaatsgenoot. De man fietste op zijn racefiets over de Meenteweg in Havelte langs de vaart. Plotseling voelde de man dat de linkerzijde van zijn lichaam verlamd was. Het lukte hem niet meer af te stappen en hij reed met fiets en al het water in. Met zijn rechterarm en been probeerde hij naar de kant te zwemmen wat hem echter niet lukte. Gelukkig voor hem had de 63 jr. man, die daar net voorbijkwam, hem in het water zien vallen. Hij bedacht zich niet en sprong de drenkeling achterna en trok hem naar de kant. Het slachtoffer werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Provinciale waterstaat haalde de fiets weer op het droge. De redder krijgt van de politie een bloemetje voor zijn prima optreden.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4136 '