Berichten van dinsdagmorgen
10:50 dinsdag 27 april 1999

Dirk Neef, 0522 - 274112 of 06 - 51557950

Auto gestolen
In de nacht van maandag op dinsdag werd in het Kennemerland in Assen de cognackleurige VW Golf van een bewoner van die straat gestolen.

Assen

Frontale botsing tussen fietster en meisje op skeelers Een 10 jr. meisje uit Assen werd maandagmiddag met een gebroken been overgebracht naar het ziekenhuis, nadat ze in haar woonplaats op de Kortbree frontaal tegen een 13 jr. fietster uit dezelfde plaats was opgebotst. Het meisje skeelerde aan de linkerkant van de weg en zag niet dat de fietster haar tegemoet kwam rijden.

Meppel

Bestuurder bromscooter er vandoor na aanrijding De politie in Meppel is op zoek naar de jeugdige bestuurder van een bromscooter die maandagavond betrokken was bij een aanrijding op de kruising van de Prinsenstraat met de Hoofdstraat in Meppel. Op de kruising verleende een 21 jr. fietster uit Meppel geen voorrang aan de van rechts komende bromscooter. Ze botsten en kwamen beiden ten val. Nadat de bestuurder van de bromscooter aan de vrouw gevraagd had hoe het met haar ging, verdween hij te voet. De zwarte bromscooter bleef achter en werd even later door een andere onbekende opgehaald. De vrouw werd met een gebroken sleutelbeen naar het ziekenhuis vervoerd. De politie in Meppel wil graag in contact komen met de bestuurder van de bromscooter en met eventuele getuigen.

Assen

Dronken man rijdt door na aanrijding met gewonden Door het prima optreden van een getuige kon de politie maandagavond op de Kanaalweg in Smilde een 41 jr. man uit Amsterdam aanhouden die kort daarvoor op de kruising van de Weiersstraat met Het Kanaal en de Nobellaan in Assen een aanrijding had veroorzaakt en daarna was doorgereden. Bij de aanrijding raakten drie personen lichtgewond. De veroorzaker van de aanrijding was onder invloed ( 1,8 promille ) en had bovendien geen geldig rijbewijs. Zijn auto is in beslag genomen. De aanrijding ontstond doordat de Amsterdammer met onverminderde- en te hoge snelheid de voorrangsweg opreed en daar in botsing kwam met een personenauto, bestuurd door een 57 jr. man uit Assen. Bij deze laatste in de auto zaten zijn 54 jr. echtgenote en een 50 jr. vrouw uit dezelfde plaats. Na de botsing reed de veroorzaker door. De drie inzittenden van de aangereden auto werden voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Een getuige aarzelde niet en volgde de vluchtende automobilist. Via zijn mobiele telefoon informeerde hij de politie en gaf hij de positie van de vluchtende automobilist door. In Smilde begaf de beschadigde auto van de vluchter het, waarna hij te voet verder ging. Inmiddels was de politie ook in Smilde en kon op aanwijzingen van de getuige de man worden aangehouden.

Hoogeveen

Bestuurder onder invloed
Op de Mimosastraat in Hoogeveen hield de politie maandagavond een 33 jr. man uit die plaats aan. Hij bestuurde onder invloed een auto. Uit de ademanalyse bleek een alcoholgehalte van 1,3 promille.

Hoogeveen

Diefstal aggregaat
Maandagavond werd uit een bedrijf aan de A G Bellstraat in Hoogeveen een aggregaat ter waarde van f. 1000,- gestolen. Na het vernielen van een ruit kon men het aggregaat wegnemen.

Emmen

Snelheidscontroles
314 automobilisten werden maanmiddag bekeurd bij radarcontroles op de Weerdingerstraat in Emmen, het Verlengde Oosterdiep in Barger-Compascuum en het Hoofdkanaal Westzijde in Emmer-Compascuum (allemaal 50 km wegen). Op deze laatste weg reden maar liefst 40 % van de gecontroleerde voertuigen sneller dan de toegestane. In totaal werden op de drie wegen 1096 voertuigen gecontroleerd. De hoogst gemeten snelheid was 96 km/u . Dit werd gemeten op het Verlengde Oosterdiep in Barger-Compascuum en het Hoofdkanaal Westzijde in Emmer-Compascuum

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe