Berichten van zondag 24/01, 16.00 uur tot maandag 25/01, 08.00 uur 09:41 maandag 25 januari 1999

Roel Hallink, tel.: 0528 - 295216

Auto op de kop

Hoogeveen - Reed zondagmorgen rond 06.00 uur, een 21-jarige man uit Nijmegen met een auto over de Industrieweg in Hoogeveen. Door nog onbekende oorzaak raakte de auto van de weg, ramde vervolgens twee bomen en een paal. De auto kwam na nog wat rare capriolen tenslotte op de kop tot stilstand. De bestuurder kwam met de schrik vrij. Volgens de bestuurder had hij even een blackout gehad.

Auto te water

Zwiggelte - Reed een 25-jarige inwoonster van Utrecht met de auto langs het Oranjekanaal. Bij het inhalen van een andere auto, raakte zij met de wielen in de berm en verloor de macht over het stuur. Zij belandde uiteindelijk in het Oranjekanaal. Zij kwam met de schrik vrij. Een sleepbedrijf heeft in samenwerking met de brandweer de auto op het droge getakeld.

Auto tegen boom

Anderen - Trof de politie afgelopen nacht aan het Nijend een auto aan, die tegen een boom was gebotst en daardoor totaal vernield. De bestuurder, een 25-jarige man uit Assen werd even later lopend aangetroffen nabij Rolde. Hij was gewond aan het hoofd en is overgebracht naar het ziekenhuis in Assen. Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt terzake het rijden zonder rijbewijs en het niet verzekerd hebben van zijn auto.

Alcomobilist

Gieten - Werd op de Oelenboom in Gieten een auto gecontroleerd, waarbij bleek dat de bestuurder, een 52-jarige man uit die plaats teveel alcohol genuttigd had. Op het bureau blies hij 650 Ug/l ( ongeveer 1,5 promille). Het rijbewijs van de man is ingevorderd. Aan hem is na verhoor een dagvaarding uitgereikt.

Woning inbraken

Eelde-Paterswolde - Werd er zaterdagavond, bij afwezigheid van de bewoners, ingebroken in een woning aan de Koedijk. Om binnen te komen werd een dakraam geforceerd. Het gehele huis werd doorzocht. Vermist worden een paar honderd gulden, diverse betaalkaarten en sleutels. Twee fietsen die ook gestolen waren, werden later op de Hoofdweg in Eelde teruggevonden. Schade is niet bekend.

Gasteren - Zaterdag of zondag werd er ingebroken in een woning aan de Brink. Met behulp van een ladder zijn de daders door een geopend slaapkamerraam in de woning gekomen. Diverse kamers werden doorzocht. Vermist worden enkele sierraden, een nog onbekend geldbedrag en een creditcard. De totale schade is nog niet bekend.

Inbraak in bedrijf

Assen - Bij een bedrijf aan de Kloekhorststraat werd afgelopen weekeinde ingebroken. De daders gooiden met een straatklinker een ruit in, om vervolgens enkele pullovers uit de etalage te graaien. Hoeveel er weg zijn is nog niet bekend.

Brand in woning

Assen - In een woning aan het Rozenpad is Assen brak gisteravond brand uit op de zolder. De brandweer bluste de brand en was deze na ongeveer 3 kwartier de baas. Vermoedelijk is bij de CV-ketel brand ontstaan. Het pand liep aanzienlijke brand en waterschade op. Ook aangrenzende percelen bekwamen rook en waterschade. De 32-jarige bewoner van het pand was niet thuis.

Met bierglas in het gezicht geslagen

Hoogeveen - Deed afgelopen weekeinde een 17-jarige Hoogevener aangifte van mishandeling. Hij was in de nacht van vrijdag op zaterdag in een bar - dancing aan de Blankenslaan met een bierglas in het gezicht geslagen. Volgens het slachtoffer was er zonder aanleiding een vechtpartij ontstaan. Hij bekwam een diepe snee in het gelaat en moest in het ziekenhuis gehecht worden.

Geheime zenders uit de lucht

Hollandscheveld - Gistermiddag werd aan het Zuideropgaande de geheime zender "Radio Onbenul" uit de lucht gehaald. De zender werd in beslag genomen. Tegen de 24-jarige eigenaresse wordt proces-verbaal opgemaakt.

Erica - Gistermiddag werd aan de Kalfstraat in Erica een geheime zender, met de naam "Studio Heidejager" gepeild en vervolgens uit de lucht gehaald. Tegen de 33-jarige eigenaar wordt PV opgemaakt. De zender is door de Radio Controle Dienst in beslag genomen.

/ / / / / Einde bericht.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe