van vrijdagmorgen 26 maart 1999
11:05 vrijdag 26 maart 1999

bert visser

*

een 57 jarige vrouw van het leemveld in assen kreeg donderdagnacht. van de politie haar gestolen auto terug voordat ze zelf had gemerkt dat de auto weg was.
de politie stuitte rond middernacht tijdens de surveillance op de rodeweg op de auto. bij het zien van de politie-auto gingen twee inzittenden er als een haas vandoor, de auto achterlatend.
nadat de politie via het kenteken de eigenaar van de auto achterhaald had, bleek dat de auto na 5 uur ’s middags
gestolen was. van de daders ontbreekt ieder spoor.

*

inbrekers hebben donderdagavond aan de wetsteen in zuidwolde een woning doorzocht en zijn er vandoor gegaan met o.a. een portemonnee, een gsm telefoon en gouden sieraden.
men is het pand binnengekomen nadat aan de achterzijde een uitzetraam was geforceerd. de poltie is een buurtonderzoek begonnen.

*

in schoonoord zijn donderdagavond bij een inbraak aan de slenerweg een stereo-installatie met ongeveer 10 cd’s gestolen. de inbraak is gepleegd tussen kwart over zeven en tien uur. een stereo tv is door de daders achtergelaten in het halletje bij de achterdeur. om binnen te komen hebben de daders een raam opengebroken.

*
de politie van hoogeveen heeft donderdagmiddag een 25 jarige man uit die plaats aangehouden en in de snelrechtprocedure gezet. hij was door het personeel van een supermarkt aan de markt aangehouden op verdenking van winkeldiefstal. de man, die afkomstig was uit azerbajdzjan, heeft via de tolkentelefoon verklaard dat hij wel van plan was geweest om de levensmiddelen die hij in z’n tas had gedaan af te rekenen, maar dat hij op dat moment te weinig geld bij zich had.

*
de beheerder van een bedrijf aan de nieuwehuizen in assen heeft donderdagmiddag aangifte gedaan van de diefstal van vijf mobiele telefoons. de diefstal is vermoedelijk gepleegd toen de baliemedewerkster werd afgeleid door twee jongens die met een vervalste aankoopbon een horloge wilden laten repareren.
toen ze na veel vijven en zessen weg waren werd de opengebroken vitrine ontdekt.

*

de politie van assen heeft donderdamiddag en 22 jarige man uit smilde aangehouden. hij wordt verdacht van vernieling van een voorruit van een autobus aan de weiersstraat in assen. de man, die na zijn daad op een andere bus is gestapt is halverwege assen / smilde uit de bus geplukt. de man verklaarde te wijn geschrokken van de aankomende bus en in een reflex te hebben geslagen. tegen de man is een snelrechtprocedure gestart.

*

de poltie van emmen is op zoek naar de dader van een overval/mishandeling op een 15 jarig meisje uit emmen.
het meisje werd donderdagmiddag, even na drie uur, komende vanaf zuidbarge, bij de brug over het oranjekanaal tegengehouden door twee jongens die volgens haar een muts ophadden en een sjaal voor het gezicht droegen. een van de jongens trok het meisje van de fiets, ging bovenop haar zitten en eiste geld.
na een slag met een stok liep het meisje een snijwond op aan haar gezicht. daarna zijn de jongens er vandoor gegaan, achterna gezeten door een voorbijganger. de poltie komt graag met die man in contact. het slachtoffer heeft aangegeven dat de jongen die haar heeft geslagen een rood-witte stoffen muts droeg en dat de andere jongen een zwarte muts droeg met daarop het logo van de chicago bulls.

*

een snelheidscontrole aan de meppelerweg in ruinen leverde donderdagmiddag op een totaal van 500 auto’s, bijna 100 overtredingen op. de hoogst gemeten snelheid was 84 kilomter per uur op deze 50 kilometerweg.
bij snelheidscontroles op het zuiderdiep in valthermond, het noorderdiep in tweede exloermond, de eerste exloermond, de valtherweg in odoorn en de weme in borger, zijn van ‘s middags twee tot ’ s avonds half acht 205 bekeuringen uitgedeeld op een totaal van bijna zevenhonderd auto’s. de meeste bekeuringen, 91, vielen op het zuiderdiep in valthermond, daar werd ook een hoogste snelheid gemeten. een automobilist reed daar op de 50 kilometerweg met 102 kilometer per uur door de radar.

info@politie-drenthe.nl politie drenthe, voor een veilig en leefbaar drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4320 '