van vrijdagmorgen 13 augustus 1999
09:52 vrijdag 13 augustus 1999

Bert Peters 0591 662014 of 0653 238059 tot 10.00 uur,

daarna Bert Visser 0592 361290 of 0651 611629

Door een misverstand gecombineerd met de ontwikkelingen bij het RBT-onderzoek in Assen zijn gisteren geen persberichten verschenen op internet waarvoor welgemeende excuses.

Rolde, verkeersongeval met letsel
Reed gistermiddag een 46-jarige man uit Assen over de Asserstraat in een bocht naar links rechtdoor waarna hij tegen een boom botste. Hierna kwam hij op de linkerrijbaan tot stilstand waar hij nog geraakt werd door een passerende 27-jarige automobilist uit Assen. De 46-jarige bestuurder werd met hoofd en borstletsel naar het WZA vervoerd.

Assen verkeersongeval met letsel
Reed gisteravond 0mstreeks 19.15 uur een 22-jarige man op een snorfiets over de markt in de richting van de Marktstraat. Daar stak een tweejarig meisje uit Vlijmen plotseling de rijbaan over. Omdat zij vanachter een langs de weg staande afvalbak tevoorschijn kwam zag de snorfietser haar te laat en kon haar niet meer ontwijken. Het meisje werd aan haar lip behandeld in het WZA. Niet bekend of zij is opgenomen.

Assen, woninginbraak
Deed een 33-jarige man aangifte van inbraak in zijn woning aan de Beilerstraat. Een deur werd geforceerd waarna een Tv en een videorecorder werden weggenomen. Uit de garage werd een Mercedes weggenomen. De auto werd gisternacht omstreeks 01.00 uur door surveillerende politiemensen aangetroffen op de Europaweg-Zuid waar deze in de berm stond. De brandstoftank was leeg en op de achterbank stond een tv. Toen zij bij de eigenaar van de auto gingen informeren ontdekten zij dat er was ingebroken. De bewoners waren op dat moment niet aanwezig.

Assen, woninginbraak
Deed een 52-jarige man aangifte van inbraak in zijn woning aan de Graswijk. Een deur werd opengebroken waarna sieraden werden weggenomen. Dit is in de afgelopen twee weken gebeurd toen de bewoners op vakantie waren.

Peize, inbraak in bedrijf
Werd gisternacht ingebroken in een bedrijf aan de Havenstraat. De 62-jarige eigenaar deed aangifte van diefstal van 20 buitenboordmotoren, een aantal rubberboren en toebehoren en een aantal dieptemeters. Eerste voorlopige schatting van de schade is f 150.000,-. De toegang werd verschaft door een deur met grof geweld open te breken.

Hoogeveen, diefstal uit fietstas
Deed een 76-jarige vrouw aangifte van diefstal van haar tas. Deze boodschappentas zat in een fietstas. Zij had haar fiets geplaatst voor een winkel aan de Hoofdstraat. Zij raakte o.m. haar portemonnee kwijt en haar huissleutels.

Hoogeven, diefstal rookwaren
Deed een 50-jarige bedrijfsleider van een supermarkt aan de Smirnoffstraat aangifte van vermissing van tabakswaren. Deze rookwaar stond in een loods en heeft een waarde van ruim f 3.000,-. Niet bekend wanneer en hoe de diefstal heeft plaatsgevonden.

Emmen, auto-inbraak
Deed een 24-jarige man aangifte van inbraak in zijn auto. De auto stond geparkeerd aan de Hesselterbrink toen die werd opengebroken. De radio en een aantal cd's werden weggenomen evenals persoonlijke bescheiden. Het slot van het portier was geforceerd.

Nieuw-Dordrecht, auto-inbraak
Deed een 31-jarige vrouw aangifte van inbraak in haar auto. Het slot van het portier was geforceerd. De radio/cd-speler werd weggenomen evenals cd's. Schade aan weggenomen spullen f 1.200,-, schadebedrag aan auto nog niet bekend.

Emmer-Compascuum, woninginbraak
Ontdekte een 26-jarige vrouw dat was ingebroken in de won9ing van haar zuster die op vakantie is. Van de woning aan de Haspel werd een raampje geforceerd waarna men binnen kon komen. Er is in ieder geval een bankpas weggenomen en bij het blokkeren bij de bank werd al duidelijk dat er f 1.000,- was gepind. Niet bekend is wat nog meer is weggenomen.

Coevorden, alcomobilist
Reed een 58-jarige man uit Coevorden gistermorgen omstreeks 03.00 uur met zijn auto over de van Heutszsingel toen hij werd gecontroleerd. Na onderzoek bleek hij en alcoholpromillage te hebben van 0.8. Hij kreeg een rijverbod van 3 uur en kon met snelrecht vertrekken.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4437 '