Politie Drenthe

Persberichten van zaterdag op zondag
15:46 zondag 26 maart 2000

Martin Panman

Gasselternijveen auto over de kop, inzittenden weg

Gistermiddag belandde een auto, Ford Sierra, op de kop in een sloot langs de Ir. Van Veelenweg. De auto kwam uit de richting van Stadskanaal. Een getuige, die het zag gebeuren stopte en sprak met de mensen. De bestuurder en de drie, passagiers, een man en twee dames hadden echter geen tijd voor de getuige. Ze sprongen over een sloot en verdwenen.
De auto, die niet verzekerd is en niet APK is gekeurd, is door de politie in beslaggenomen. De politie zoekt nog naar de inzittenden.
Emmen bestuurder op stap

Op de 34 ter hoogte van de afslag Emmen-Zuid reed vannacht een Mazda 626 de berm in en kwam tegen een verkeersbord tot stilstand. Een getuige zag dat ook deze bestuurder de auto verliet en in de richting van Emmen wandelde. Ook deze auto is inbeslaggenomen. Vanmorgen meldde de 38 jarige bestuurder uit Exloo zich op het politiebureau. Hij verklaarde geen alkohol te hebben gebruikt.

Zuidveld afslaan en inhalen

Op de Asserstraat gebeurde gistermiddag een aanrijding waarbij een gewonde viel. Een 29 jarige automobilist uit Haren reed op de Asserstraat en wilde linksaf een oprit inrijden. Een andere automobilist, een 25 jarige man uit Norg die in dezelfde richting reed, ging inhalen terwijl de man uit Haren afsloeg. Hij botste vervolgens in volle vaart tegen de auto van zijn voorganger. Door de klap van de aanrijding sloeg de auto van de bestuurder uit Haren om en kwam tegen een boom aan. De bestuurder en zijn passagiere van deze auto zijn gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

Alcoholcontrole

Vannacht is er in het district Noord een alcohol gehouden, waarbij ook vrijwilligers de kon.marechausse en medewerkers van het verkeershandhavingsproject mee werkten.
In Assen, Noordenveld, Tynaarlo en Aa en Hunze werden meer dan 1000 blaasproeven afgenomen. Tegen vijf bestuurders is proces-verbaal opgemaakt omdat ze te veel alcohol hadden gebruikt. Een bestuurder blies 565 ugl. De laagste was 295 ugl. Van 1 bestuurder werd het rijbewijs ingevorderd, omdat dit in korte tijd de 2e keer was, dat hij met drank op achter het stuur zat.

Assen alkomobilist

Ter hoogte van de Kolk zag een politie surveillance vannacht een auto zonder verlichting rijden. Toen de bestuurder hiervan de politieauto zag, reed hij met grote snelheid achteruit. Uiteindelijk stopte de auto en de bestuurder wilde er vandoor gaan. Na een korte sprint werd hij echter in de kraag gegrepen door de politie. De 24 jarige automobilist uit Assen moest mee naar het politiebureau. Daar blies hij 615 ugl. Hij kreeg een proces-verbaal en een rijontzeggen.

Assen vals kenteken

Tijdens een controle gisteravond, viel het de politiemensen op, dat inzittenden van een personenauto erg zenuwachtig waren. Na een verder onderzoek bleek dat de bestuurder geen rijbewijs had, de auto was niet verzekerd, was niet APK gekeurd en het kenteken was vals. De auto van de 25 jarige bestuurder uit Gasselte is voor verder onderzoek inbeslaggenomen.

Hooghalen auto opengebroken

Gistermiddag tegen 15.30 uur is de auto van een 48 jarige vrouw uit Assen opengebroken. De auto stond op de parkeerplaats bij het Herinneringscentrum in Hooghalen. Het slot van het portier werd vernield en onder de bestuurdersstoel werd een handtasje weggenomen. In dit tasje zat o.a. geld, een bankpasje en andere waardevolle voorwerpen.

Assen - Videorecorder weg

Gisteravond is er ingebroken in een woning aan de Echtenstraat in Assen. Met een breekvoorwerp is de voordeur opengebroken en uit de woning verdween o.a. een videorecorder. Ook in andere woningen in die omgeving is ingebroken.

Peize inbraak woningen

Gisteravond is ook ingebroken in een woning aan de Korvemaker in Peize. Een raamkozijn aan de achterkant van de woning werd opengebroken. Er werden o.a. autopapieren en een creditcard gestolen.

Bij een andere woning aan de Korvemaker is eveneens ingebroken. Ook hier werd aan de achterkant een raam opengebroken. Uit de woning verdween o.a. een B&O stereo installatie en een computer.

In Peize is gisteravond ook ingebroken in een woning aan de Zetveld. Een computer met toebehoren werd er gestolen. Ook hier werd een raam vernield.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4481 '