Politie Drenthe

Berichten van vrijdagmorgen 1 oktober
10:44 vrijdag 1 oktober 1999

Dirk Neef, 0522 - 27 41 12

Man zonder rijbewijs verdwijnt naar aanrijding met bloembak

EMMEN. De politie in Emmen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag in de Hoofdstraat in die plaats een 32 jr. man aangehouden. De man, een inwoner van Emmen, zat achter het stuur van een auto waarmee een uur eerder op de kruising van de Hoofdstraat met de Min. Kanstraat een houten bloembak was kapot gereden. Na de aanrijding reed de automobilist door. De politie vond de auto na wat speurwerk terug in de Hoofdstraat. De aangehouden man heeft geen rijbewijs. Op het politiebureau verklaarde hij zich niets van een ongeval te kunnen herinneren. Zijn auto is in beslag genomen.

Met auto tegen boom

KOEKANGE. Op de Koekangerdwarsdijk in Koekange botste donderdagmiddag een 40 jr. man uit De Wijk met zijn auto met grote snelheid tegen een boom. Hij raakte daarbij gewond en werd overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. De auto was na de aanrijding total loss. Om nog onduidelijke reden gaf de man volgens getuigen plotseling een ruk aan het stuur van zijn auto. Deze begon te slingeren en belandde via de rechterberm tegen een links van de weg staande boom. Hij zat alleen in zijn auto.

Fietser aangereden

KOEKANGE. Op de kruising van de Langedijk met de Hoge Linthorst in Koekange raakte donderdagmiddag een 43 jr. man uit die plaats gewond. Hij reed met zijn fiets over het fietspad en werd op de kruising aangereden door een overstekende auto, bestuurd door een 28 jr. vrouw uit Ruinerwold. Zij had de fietser niet gezien doordat ze verblind werd door de zon de precies tussen twee dikke regenbuien door tevoorschijn kwam. De fietser werd met verwondingen aan hoofd en been overgebracht naar het ziekenhuis van Meppel.

Inbraak in flat

ASSEN. Onbekenden hebben donderdag op klaarlichte dag ingebroken in een woning op zesde etage van een flat aan de Maria in Campislaan in Assen. Men kwam binnen door de voordeur open te breken. Een videocamera van f. 1700,- werd gestolen.

Agressieve winkeldief

MEPPEL. Personeel van een winkel in het winkelcentrum De Swaenenborgh in Meppel heeft donderdagmiddag een 33 jr. man uit die plaats aangehouden die uit de winkel een trainingsbroek had gestolen. De man verzette zich bij zijn aanhouding en het koste de personeelsleden behoorlijk wat moeite de man in bedwang te houden tot de politie arriveerde. Op het politiebureau kreeg hij na verhoord te zijn een dagvaarding uitgereikt.

Vernieler aangehouden

ZUIDWOLDE. In de nacht van donderdag op vrijdag heeft de politie in Zuidwolde een 21 jr. man uit die plaats aangehouden. De man wordt er van verdacht bij twee woningen aan de Noorder Esweg in die plaats ruiten te hebben vernield. Doordat getuigen een goed signalement gaven kon de politie even later op de Burgemeester Tonckenssraat de man aanhouden. Hij zat in een auto en was op weg naar een arts. De man was namelijk gewond geraakt aan een arm. Na behandeling in het ziekenhuis werd de man voor nader onderzoek ingesloten op het politiebureau van Hoogeveen.

Dubbel inkomen

MEPPEL. De politie in Meppel heeft donderdag in samenwerking met een controleur van de Arbeidsinspectie, in zijn woning een 34 jr. man uit die plaats aangehouden. De man had zich met vervalste identiteitspapieren laten inschrijven bij een uitzendbureau in Hoogeveen, en had tevens onder deze naam een rekening bij een bank geopend. Bij zijn verhoor bekende hij dit te hebben gedaan omdat hij naast zijn GAK uitkering nog graag wat meer inkomen wilde hebben.

Koe te water

WITTELTE. De brandweer en een plaatselijk bergingsbedrijf hebben in de nacht van donderdag op vrijdag uit de Drentse Hoofdvaart langs De Stouwe in Wittelte een koe uit het water getakeld. Het dier was door nog onbekende oorzaak in de Vaart terechtgekomen en kwam letterlijk tussen de wal en een afgemeerd schip te zitten. De bergingsoperatie verliep zonder problemen en voor zover bekend maakt de koe het weer goed.

Autos gestolen

MEPPEL. Uit de B. van der Helststraat in Meppel werd in de nacht van donderdag op vrijdag een grijze Opel Kadett gestolen. De eigenaressen ontdekte s morgens de diefstal.

ZUIDWOLDE. In de Hoofdstraat in Zuidwolde werd in dezelfde nacht een rode Porsche 944 gestolen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4696 '