van vrijdag 19 februari 1999
11:05 vrijdag 19 februari 1999

Bert Visser

*
De auto van een 79 jarige vrouw raakte zwaar beschadadigd nadat ze donderdagmiddag, vermoedelijk verblind door de laagstaande zon, op de Eerste Exloermond achter op een stilstaande winkelwagen was gereden, bestuurd door een 59 jarige man uit Tweede Exloermond. Ook de winkelwagen liep forse schade op.

*
Een 60 jarige inwoner van Oude Horne en een 35 jarige man uit Emmen zijn donderdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Nieuw Amsterdamsestraat in Emmen. De man uit Oude Horne kwam met zijn auto iets teveel op de linker weghelft, waar hij in botsing kwam met de auto van de man uit Emmen,
Beide auto’s belandden in de sloot. De Emmenaar raakte bekneld. Hij is door de brandweer uit het wrak van z’n auto gehaald en overgebracht naar het Scheperziekenhuis.
De man uit Oude Horne raakte lichtgewond.

*
Onbekenden hebben donderdag tussen half acht en half vijf de auto gestolen van een 45 jarige inwoner van Hoogeveen. De man had z’n witte Citroen BX met het kenteken HF-RD-88 ’s morgens geparkeerd op het Stationsplein in Hoogeveen en boij terugkomst was de auto verdwenen.

*
Een beveiligingsbeambte van een grootwinkelbedrijf aan de Weiert in Emmen heeft donderdagavond een 32 jarige inwoonster van Emmen overgedragen aan de politie nadat hij haar op heterdaad had betrapt op winkeldiefstal. De veiligheidsman vetrouwde de zaak niet toen hij in de kledingstukken waarmee de vrouw uit het pashokje kwam een prijskaartje van een paar handschoenen en een afgeknipt beveiligingsblokje aantrof. Bij haar voorgeleiding had de vrouw vervolgens geen verklaring voor de herkomst van diverse goederen in haar tas.

*
Een 26 jarige man uit Emmen is donderdagnacht met behulp van een speurhond aangehouden nadat hij bij een makelaarskantoor in de Stationssstraat in Assen een grote ruit had vernield. De man werd aangetroffen achter een groot kantoorpand aan de Overcingellaan.
Na zijn aanhouding schold hij een vrouwelijke politieagent uit voor rothoer en bekende hij de vernieling van een aantal fietsen. Ook bleek hij op het Stationsplein een taxichauffeur te hebben bedreigd. De man is voorgeleid en ingesloten.

*
De politie van Westerveld stelt een onderzoek in naar eventuele overtreding van de milieuwetgeving door een 65 jarige inwoner van Dieverbrug.
Een brand in de schuur van de man bracht aan het licht dat er achter zijn woning zo’n 10 autowrakken stonden . In een schuur waren motorblokken en andere auto-onderdelen opgeslagen. De politie bekijkt of er sprake is van een illegale sloperij.
De brand ontstond toen de man donderdagmiddag een auto op een hefbrug wilde rijden. Daarbij schuurde de onderkant ergens overheen, waardoor een lek in de benzinetank ontstond. De benzine vatte vlam en al gauw stond de hele schuur in brand. Ook ontploften er enkele gasflessen. Er raakte niemand gewond. De brandweer had de zaak snel onder controle.

*

Een Boschnisch restaurant in Emmen is donderdagavond het slachtoffer geworden van een valse bommelding. Een onbekende man die zei te spreken namens een Servische organisatie belde de Meldkamer van de politie met de mededeling dat er een bom zou ontploffen in het restaurant. Onderzoek door bomverkenners van de politie heeft niets opgeleverd. Omdat er behalve de eigenaar niemand aanwezig was in het restaurant behoefde de zaak niet te worden ontruimd.
De politie stelt een onderzoek in naar de herkomst van de melding.

*
Jimmy Hendrix is al jaren dood maar kennelijk nog zeer geliefd. Een inwoner van de Hofstedestraat in Meppel is een fan van de overleden zanger/gitarist en wel zodanig dat hij dat de buurt ook wil laten weten. Het geluidsniveau van z’n muziekinstallatie stond donderdagavond hoog, zo hoog dat hij niet reageerde op het aanbellen door de politie. Uiteindelijk deed hij de dienders open en mocht hij van hen een bekeuring in ontvangst nemen. Daarna keerde de rust weer in de Hofstedestraat in Meppel.

*
Bij snelheidscontroles op diverse 50 kilometer wegen in de gemeente Emmen zijn donderdag bijna 1200 auto’s gecontroleerd. 245 daarvan reden te snel. Op de Oosterveldsestraat in Barger Oosterveld werd een auto gefotografeerd die met een snelheid van 89 kilometer door de radar ging.

*
Een gecombineerde alcohol/verlichtingscontrole in Hoogeveen heeft donderdagavond 8 bekeuringen opgeleverd voor het niet hebben van de juiste fiets/auto verlichting.
14 blaastesten brachten geen overtredingen aan het licht.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4730 '