Politie Drenthe

16:42 dinsdag 1 februari 2000

Roel Hallink tel: 0528-295216

Aanrijding met letsel

- SMILDE - Vanmorgen zijn een personenauto en een tractor betrokken geweest bij een aanrijding op de Hoofdweg ter hoogte van de Jonkersbrug. De tractor, bestuurd door een 47-jarige man uit Bovensmilde stond stil op de Hoofdweg. Hij wilde afslaan, de Korenweg op. Een personenauto, bestuurd door een 26-jarige man uit Bovensmilde zag de tractor te laat en kon een aanrijding niet voorkomen. De bestuurder van de auto en de inzittende, een 26-jarige vrouw eveneens afkomstig uit Bovensmilde, raakten bekneld en moesten door de brandweer uit de auto gehaald worden. Zij werden met nek- en rugklachten overgebracht naar het ziekenhuis. De bestuurder van de tractor kwam met de schrik vrij.

Inbraak in auto

- EMMEN - Werd tussen gisteravond 23.00 uur en vanmorgen 08.30 uur ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Bruntingerbrink. Uit de auto werden een radio, een paspoort, een mapje met rijbewijs, kentekenbewijs en keuringsrapport ontvreemd.

Diefstal aanhangwagen en trilstamper

- HOOGHALEN - Werd vandaag aangifte gedaan van diefstal van een aanhangwagen en een trilstamper bij een bedrijf aan de Beilerweg. Waarschijnlijk zijn deze goederen ontvreemd op vrijdag 28 januari tussen 08.00 uur en 16.30 uur. De aanhangwagen heeft een waarde van ongeveer fl.2500,--, de waarde van de trilstamper bedraagt ongeveer fl. 4000,--.

Inbraak in bedrijf

- BEILEN - Is vannacht ingebroken in een bedrijf aan de Molenstraat. Om het bedrijf binnen te komen is een deur geforceerd. Ontvreemd werd een kleine kluis die aan de muur bevestigd was met keilbouten. In de kluis zat een paar duizend gulden aan briefgeld. Ook is een aantal sleutels weggenomen.

Auto te water

- ZWIGGELTE - Is vanmorgen een auto het Oranjekanaal ingereden. De bestuurder van de auto, een 32-jarige man uit Buinen, raakte in de bocht in de slip en botste tegen een boom. Daarna kwam hij in het water terecht. De man kon zelf uit de auto komen. Hij is gelukkig niet gewond geraakt.

Verkeersongeval

- EMMEN - Reden vanmorgen een 39-jarige vrouw en een 25-jarige vrouw beide afkomstig uit Werlte met hun auto over de Dordsestraat. Achter in de auto zaten vijf kinderen. Zij reden in de richting van de Ermerweg. Bij de kruising met de Boermarkeweg remden zij af voor het stoplicht. De auto die achter hen reed, bestuurd door een 33-jarige man uit Odoorn, zag de afremmende auto te laat en kon een aanrijding niet meer voorkomen. De twee vrouwen uit Wertle werden met nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis. De vijf kinderen bleven ongedeerd.

Diefstal uit auto

- Emmen - Werd vanmorgen aangifte gedaan van inbraak in een auto. De auto stond geparkeerd aan De Weiert. Om de auto binnen te komen werd de ruit van het voorportier ingeslagen. Ontvreemd werd een autotelefoon met een waarde van ongeveer fl. 1600,--

Diefstal trilplaat

- EEXTERVEEN - Is vannacht een trilplaat weggenomen uit een bouwkeet aan de Dorpsstraat. De bouwkeet was afgesloten met een slot. Dat slot hebben de daders doorgeknipt. De waarde van de trilplaat is nog niet bekend.

Diefstal uit bedrijf

- ASSEN - Werd afgelopen weekeind ingebroken in een bedrijf aan de Doctor A.F. Philipsweg. Om het gebouw binnen te komen werd het cilinderslot uit de deur verwijderd. Uit het gebouw werden 7 portofoons weggenomen. De schade bedraagt ongeveer fl. 1000,--

Winkeldiefstal

- ASSEN - Zag het personeel van een winkel aan het Mercuriusplein, dat een man vanmorgen twee truien van het kledingrek dat buiten stond pakte en wegliep. Er werd een achtervolging ingezet. Zij zagen dat de man de truien aan een vrouw gaf die op de hoek stond te wachten. Deze vrouw, een 48-jarige Assenaar, werd door het personeel aangesproken en meegenomen naar de winkel. De vrouw is meegenomen naar het bureau en als verdachte gehoord en heengezonden. De man is waarschijnlijk een bekende. Naar hem zal worden uitgekeken.

Diefstal jas

- HOOGEVEEN - Is vanmiddag een jas ontvreemdt uit een bedrijf aan de Schoolstraat. De jas hing over de leuning van een stoel. In de jas zat een mobile telefoon met een waarde van ongeveer fl. 800,--.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4743 '