Berichten van maandagmiddag tot dinsdagmorgen
10:53 dinsdag 7 september 1999

Dirk Neef, 0522 - 274112

Hond aangereden

ELIM. Op de Carstensdijk in Elim botste maandagavond een 46 jr. man uit Hollandscheveld met zijn auto tegen een hond die plotseling de rijbaan opliep. Het dier liep met een soortgenoot langs de weg. De auto werd lichtbeschadigd. De hond, een Golden Retriever, raakte gewond. Een dierenarts behandelde het dier waarna een bewoner van de Carstensdijk voor tijdelijk onderdak voor de beide honden zorgde. De van politie Hoogeveen is op zoek naar de eigenaar van de dieren.

Automobilist rijdt door

RODEN. De politie in Roden is op zoek naar de bestuurder van een witte personenauto die zondagavond tegen 18.00 uur op de kruising van de Hullenweg met de Norgerweg in Roden bijna een fietser omver heeft gereden. De 34 jr. fietser uit Paterswolde moest om een aanrijding te voorkomen uitwijken en kwam ten val. Hierbij raakte hij lichtgewond en werd zijn fiets licht beschadigd.
De fietser reed over het fietspad langs de Norgerweg. Op de kruising met de Hullenweg wilde hij rechtdoor. Op de Norgerweg reed een witte personenauto, mogelijk een Peugeot, welke op de kruising linksaf sloeg en de Hullenweg opreed. Op dat moment stak de fietser net via het fietspad de kruising over. Om een aanrijding met de auto te voorkomen moest de fietser volop in de remmen en uitwijken. Hierbij raakte hij een stoeprand en kwam te vallen. Zonder naar de gevallen fietser om te kijken verdween de witte auto. De politie in Roden wil graag in contact komen met de bestuurder van een zwarte auto en een bromfietser die getuige zijn geweest van dit ongeval.

Boot tegen brug

NOORDSCHESCHUT. Maandagmiddag kwam in de Hoogeveense Vaart langs het Schooldijkje in Noordscheschut een Tjalk in aanvaring met een draaibare fietsbrug. Hierdoor raakte de brug zodanig ontzet dat deze voorlopig buiten gebruik is gesteld. Tijdens het passeren van de geopende brug kwam de Tjalk, bestuurd door een 45 jr. inwoner van Coevorden, met de zijkant in aanraking met de brug. De meningen van de schipper en de brugwachter over de juiste toedracht van de aanvaring lopen wat uiteen. Volgens een getuige is echter de Tjalk tegen de brug gevaren. De Tjalk raakte over de gehele zijkant licht beschadigd. De waterpolitie uit Kampen gaat de aanvaring nader onderzoeken.

Twee hele grote glazen bier

EMMEN. Agent, ik heb maar twee glazen bier gedronken. Dit was de reactie van een 34 jr. man uit Emmen toen hij in de nacht van maandag op dinsdag op de Statenweg in zijn woonplaats werd gecontroleerd door de politie. Omdat er toch wat getwijfeld werd aan dit antwoord werd op het politiebureau een ademanalyse uitgevoerd. Hierbij bleek dat de man een alcoholgehalte had van maar liefst 2,7 promille. Zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Auto gestolen

ASSEN. Maandagavond is in de Talmastraat in Assen een personenauto gestolen. De auto stond geparkeerd op het erf naast een woning. De dief is de woning, waarvan de bewoners thuis waren, binnengeslopen en heeft daar de sleutels van de auto gevonden. Zonder dat de bewoners het vervolgens merkten reed de dief met de wagen weg.

Inbrekers door alarm gestoord

DWINGELOO. Waarschijnlijk doordat het luid alarm in werking trad, zijn inbrekers in de nacht van maandag op dinsdag weer met lege handen vertrokken uit een meubelzaak aan de Entinghehof in Dwingeloo. Men was binnengekomen door een raam open te breken. Goed en wel binnen activeerde de alarminstallatie het luide alarm waarop de inbrekers weer met gezwinde spoed verdwenen. De gealarmeerde bedrijfsleider en de politie troffen niemand meer aan.

Winkeldievegges

ASSEN. Twee vrouwen van 25 en 28 jr. uit Assen werden maandagmiddag in een schoenenwinkel in hun woonplaats op heterdaad betrapt bij het plegen van winkeldiefstal. De dames hadden elk een paar sportschoenen ter waarde van f. 99,95 niet afgerekend bij de kassa. Na verhoor door de politie kregen ze een dagvaarding uitgereikt.

Snelheidscontroles

Maandag werden op de volgende plaatsen radarcontroles gehouden;

Þ Ceintuurbaan Meppel (50 km): 300 voertuigen gecontroleerd, 38 overtreders
Þ N 375 bij Meppel (i.v.m. wegwerkzaamheden tijdelijk 50 km): 400 voertuigen gecontroleerd, 104 overtreders.
Þ N 374 Borger (50 km): 210 voertuigen gecontroleerd, 11 overtreders Þ Noorderdiep Nieuw Buinen (50 km): 145 voertuigen gecontroleerd, 27 overtreders
Þ Zuiderdiep Nieuw Buinen (50 km): 240 voertuigen gecontroleerd, 72 overtreders
Þ Europaweg West, Zuidersingel en Overcingelaan Assen (50 en 70 km): 1594 voertuigen gecontroleerd, 99 overtreders.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 4997 '