Politie Drenthe

16:42 donderdag 16 maart 2000

Roel Hallink, Tel.: 0528-295216

Inbraak auto's

SCHOONEBEEK - In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken in een auto. Deze auto stond geparkeerd aan de Kosterijweg. De dader(s) hebben op onbekende wijze het linkerportier geopend. Een autoradio/cd-speler en een aantal cd's zijn meegenomen. De totale schade wordt op f 250,-- geschat.
Eveneens is er gisternacht ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan De Kerfjes. Hier hadden de dader(s) het linkerachterportier ingeslagen met een onbekend voorwerp. Een Cd-speler, cd's en wat geld zijn meegenomen. De totale schade is ongeveer f 100,--. Ook hebben ze aan de Uithof afgelopen nacht een drietal inbraken gepleegd. Ze hebben uit alle drie de auto's de autoradio/cd-speler en een aantal cd's meegenomen. De totale schade is nog onbekend. Aan de Flintenpad hebben ze eveneens ingebroken in een auto. De dader(s) hebben een radiocassetterecorder en cd-wisselaar ter waarde van ongeveer f 1100,-- meegenomen.

Inbraak bedrijf

ASSEN - In de nacht van woensdag op donderdag is er ingebroken in een bedrijf aan de Groningerstraat. De dader(s) zijn binnengekomen via een buitendeur, van een bovenwoning, die ze vernield hebben. Aangezien de bovenwoning leeg staat in verband met een verbouwing, hebben de daders een gat gemaakt in het plaatwerk tussen de hal van de bovenwoning en het bedrijf. Via dit gat konden ze binnen komen. De dader(s) hebben de kluis opengebroken en de inhoud, wat contant geld en papieren, meegenomen. De totale schade is ongeveer f 3000,--.

Doorrijden naar aanrijding

VEENOORD - Dinsdagmorgen kwam een 49-jarige inwoonster van Emmen aangifte doen. Haar zoon had hun auto dinsdagochtend op een carpoolplaats aan de Boerdijk geparkeerd. Toen hij laat in de middag weer terug kwam, zag hij dat er in het linkerachterportier een deuk zat. De schade is onbekend.

Mishandeling

EMMEN - Vrijdag 10 maart jl. is een 17-jarige scholier uit Ter Apel bij het bus- en
treinstation aan de Spoorstraat -nabij lijn 42- in Emmen ernstig door een
17-jarige plaatsgenoot mishandeld. Het slachtoffer werd plotseling door
de verdachte benaderd en met grof geweld in zijn gezicht geslagen. Het slachtoffer heeft zich in het ziekenhuis onder medische behandeling moeten stellen, waarbij werd geconstateerd, dat zijn kaak op twee plaatsen was gebroken. Op het moment van deze ernstige mishandeling was een groot aantal scholieren in de directe nabijheid. De politie komt
graag in contact met deze scholieren of ander publiek, die de mishandeling hebben zien gebeuren. Telefoon regiopolitie Stadskanaal: 050-5997500.

HOOGEVEEN - Maandagavond rond 18.45 uur werd aan de Zenithlaan een 14-jarige jongen mishandeld. De jongen had met een vriendje bij de bushalte staan praten toen een groep van vijf a zes jongens langs kwam fietsen. Deze sprongen van de fiets af en gooide de jongen op de grond. Terwijl hij op de grond lag werd hij door meerdere personen geslagen en geschopt. Door deze mishandeling bekwam de jongen schaafplekken en kneuzingen. Naar aanleiding van dit voorval heeft de politie van Hoogeveen de laatste paar dagen zes jongens, in de leeftijd van 13 tot 16 jaar, aangehouden en verhoord. Ze hebben de mishandeling toegegeven, maar waarom dit nou gebeurd is, is niet helemaal duidelijk geworden, omdat de verklaringen nog wat tegen spreken. Naar verhoor zijn de jongens heengezonden en tegen hen zou een proces-verbaal gemaakt worden.

Auto in beslag genomen

BEILEN - Vanmiddag reed de politie op de N381 achter een personenauto met drie inzittende. Bij navraag bleek de auto gesignaleerd te staan voor de politie in Zaandam, ter zake verduistering en diefstal. De auto is in beslag genomen en de inzittende zijn aangehouden. De verdachten zijn een 39-jarige, 17-jarige en een 15-jarige inwoner van Hoogeveen en zijn meegenomen naar het bureau. De politie van Zaandam zal de zaak verder afhandelen.

Diefstal uit sportcomplex

RODEN - Vanmiddag heeft een 29-jarige inwoonster van Roden aangifte gedaan van diefstal. Ieder woensdagavond is ze in een sportcomplex aan de Ceintuurbaan. In de kleedkamer zijn haar kledingstukken doorzocht en hebben ze pakjes sigaretten meegenomen en geld uit haar portemonnee gehaald. Het gebeurd wel vaker dat kledingstukken in kleedkamers worden doorzocht.

Winkeldiefstal

ASSEN - Vanmiddag werd een 23-jarige inwoner van Hooghalen betrapt bij het stelen van twee paar schoenen en een paar sloffen in een winkel aan de Groningerstraat. De man werd aangehouden door het winkelpersoneel en overgebracht naar het politiebureau. De man werd verhoord en legde een bekennende verklaring af. De man is met een dagvaarding op zak naar huis gegaan.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5032 '