Politie Drenthe

16:25 donderdag 3 februari 2000

Roel Hallink tel: 0528-295216 of 06-51528156

Fietser geschept door auto

- MEPPEL - Fietste vanmorgen een 15-jarige jongen uit Meppel over het fietspad van de Randweg. Toen hij wilde oversteken, moest hij wachten voor een stilstaande bus. Achter de bus stond een vrachtauto te wachten. De 15-jarige jongen fietste tussen de vrachtauto en de bus door. Op hetzelfde moment reed een 56-jarige man uit Bergeyk met zijn auto op de andere weghelft van de Randweg. Hij kon niet meer remmen voor de overstekende fietser, waarop de 15-jarige jongen geschept werd. Hij werd met een gebroken been per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel.

Diefstal wielen

- COEVORDEN - Is vanmorgen aangifte gedaan van diefstal van wielen bij een bedrijf aan de Monierweg. Van twee auto's zijn alle 4 de wielen ontvreemd. De auto's stonden op een met prikkeldraad afgesloten terrein. Om dat terrein op te komen is het prikkeldraad vernield. De waarde van de gestolen wielen is nog niet bekend.

Inbraak in auto's

- COEVORDEN - Werd vannacht een radarverklikker ontvreemd uit een auto die geparkeerd stond aan de Thorbeckestraat. Ook is tevergeefs geprobeerd de mobile telefoon mee te nemen. Om de auto binnen te komen is een ruit ingeslagen. De totale schade is nog onbekend.
- HOOGEVEEN - Is ingebroken in een auto tussen gistermiddag 16.30 uur en gisteravond 21.30 uur. De auto stond aan de Helios. Nadat eerst een ruit is ingeslagen, heeft men de radardetector uit de auto gehaald.
- EMMEN - Werd vanmorgen aangifte gedaan van auto-inbraak aan de Klokkenslag. De eigenaar van de auto hoorde een klap en zag iemand wegrennen. Toen hij ging kijken, zag hij dat een ruit van zijn auto vernield was. Uit zijn auto bleek zijn mobile telefoon te zijn weggenomen.

Inbraak in bedrijf

- HOOGEVEEN - Tussen gisteravond 19.00 uur en vanmorgen 07.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Pesserdijk. Om het gebouw binnen te komen is een raam opengebroken. Of de daders iets meegenomen hebben is nog niet bekend. Wel werd een brandkast omvergegooid en opengebroken. Hier zaten allerlei papieren en computerbenodigdheden in.

Auto ontvreemdt

- HOOGEVEEN - Werd vannacht een auto ontvreemd die stond op het terrein van een bedrijf aan de Fokkerstraat. Om het terrein op te komen is het toegangshek opengebroken. Het betreft een blauwe VW Golf met een waarde van ongeveer fl. 5000,--.

Inbraak in scholen

- EMMEN - Vannacht is er ingebroken in een school aan de Angelsloërdijk. Om het gebouw binnen te komen werd een raam opengebroken. Uit het computerlokaal zijn twee computers weggenomen. Of er verder nog iets ontvreemd is, is nog niet duidelijk. Voorlopig wordt de schade geschat op ongeveer fl. 6500,--.
- WESTERBORK - Werd vannacht ingebroken in een school aan de Westeinde. Om de school binnen te komen werd een schuifraam geforceerd. Het is nog niet precies bekend wat er allemaal ontvreemd is, wel is het zeker dat een televisie, 2 videorecorders en 3 radio/ cassetterecorders weggenomen zijn.

Wielen gestolen

- EMMEN - Werden tussen 1 februari en 2 februari 4 wielen gestolen van een auto die geparkeerd stond bij een bedrijf aan de Phileas Foggstraat. Deze wielen hebben een waarde van ongeveer fl. 2500,--. Ook werd een bumper van de auto beschadigd.

Inbraak in bedrijf

- WEITEVEEN - Is er in de nacht van 2 op 3 februari ingebroken in een bedrijf aan de Zusterweg. Om het bedrijf en de verschillende kantoorruimtes binnen te komen werden de deuren opengebroken. Hierbij werden twee deuren en een aantal kozijnen vernield. Weggenomen werd ongeveer fl.100,-- dat in een geldkistje zat. De totale schade aan de deuren en kozijnen is nog onbekend.

Diefstal uit bedrijf

- ASSEN - Tussen gisteravond 17.00 uur en vanmorgen 09.00 uur is er ingebroken in een bedrijf aan de Van Heuven Goedhartlaan. Het is nog niet precies duidelijk hoe men is binnengekomen. Uit het bedrijf zijn weggenomen: een telefoon (receptietoestel) met een waarde van ongeveer fl. 10.000,-- en twee grote nietjesstangen. Die nietjesstangen zaten in een afgesloten kastje dat dus opengebroken moest worden.

Zakkenroller actief

- MEPPEL - Is vanmiddag tussen 12.00 uur en 12.30 uur een 69-jarige vrouw uit Wilhelminaoord bestolen van haar portemonnee. Zij was aan het winkelen op de markt, toen zij wilde betalen bleek dat haar portemonnee weg was. In de portemonnee zat een bedrag van enkele honderden gulden aan briefgeld en een bankpasje.

vernieling ruit

- HOOGEVEEN - Werd vanmorgen een ruit vernield van een woning aan de Juliana van Stolbergstraat. De ruit werd door middel van een baksteen ingegooid. Waarom de ruit is ingegooid is nog niet bekend, evenals de schade aan de ruit.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5315 '