regio politie drenthe

regionale afdeling communicatie
bert visser
*

de politie van roden heeft woensdagavond het rijbewijs ingevorderd van een 58 jarige vrouw uit die plaats vanwege het feit dat ze in kennelijke staat van dronkenschap op de norgerweg ter hoogte van het kerkhof haar auto tegen een boom had gezet. omdat blazen geen succes had, volgens de vrouw omdat haar longen niet goed zijn, is van de vrouw een bloedproef genomen. met een rijverbod van 12 uur is ze naar huis gebracht.

*

vermoedelijk omdat hij wel de helm droeg, maar die niet had vastgemaakt is een 16 jarige jongen uit coevorden aan z’n gezicht gewond geraakt toen hij dinsdagnacht op de nordhornerstraat in zijn woonplaats met zijn bromfiets tegen een tegemoetkomende auto reed. de jongen is met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. z’n kreidler wordt techtnisch onderzocht.

*

met onder andere een gecompliceerde beenbreuk is woensdagavond een 50 jarige motorrijder uit staphorst naar het ziekenhuis gebracht. de man kwam op de ruinerwoldseweg in meppel in een bocht naar rechts aan het slingeren en verloor de controle over zijn motor. hij raakte een verkeerspaal en reed vervolgens door een schrikhek. z’n motor liep ernstige schade op.

*

de politie heeft woensdagavond in het scheperziekenhuis een bloedproef gevorderd van een 18 jarige inwoner van schoonoord. de man was ter observatie naar het ziekenhuis gebracht nadat hij in nieuw amsterdam door een getuige uit het water van de vaart was gehaald. de man was daar door nog onopgehelderde oorzaak met de auto van zijn broer in terechtgekomen. omdat niet duidelijk was zijn duikers van de brandweer ingezet om te zoeken naar eventuele slachtoffers. later kwam vast te staan dat de schoonoorder de enige inzittende was geweest.

*

“de volgende keer wordt ie inbeslaggenomen” die boodschap kreeg een 60 jarige tractorbestuurder woensdagmiddag mee van de politie in meppel. die had de man uit zwartsluis tijdens een controle op het landbouwverkeer aangetroffen op de meppelerweg in nijeveen op een tractor waar niets van deugde. de blauwe ford tractor had: geen juiste markering, geen richtingaanwijzers. lekte olie, de remkracht was niet juist verdeeld, de remlichten werkten niet en scherp uitstekende delen waren niet afgeschermd. de man heeft voor alle feiten een bekeuring gekregen.

*

twee bewoners van de gesloten afdeling van het apz in assen zijn woensdagmiddag op het neptunusplein in het centrum van assen door de eigenaar van een geparkeerde auto op heterdaad betrapt toen ze kennelijk bezig waren zijn auto te stelen. de 51 jarige eigenaar uit elp kwam bij zijn auto terug en trof een van de twee aan achter het stuur van z’n auto. de andere zat achterin. de inmiddels gewaarschuwde politie heeft, na hevig verzet van een van de twee, beide verdachten aangehouden en in verzekering gesteld.

*

personeel van een tuincentrum in emmen is woensdagmiddag massaal achter twee inwoners van utrecht aangegaan omdat ze het vermoeden hadden dat de twee in de zaak bezig waren geweest sensoren van bewakingsapparatuur af te plakken. een van de twee werd aangetroffen in een kantoor waar hij als klant niets te zoeken had. de politie heeft de twee aangehouden en op het bureau verhoord. bij controle bleek dat er geen sensoren waren afgeplakt. tocht was de vrees van het personeel niet geheel ongegrond. contact met de politie van utrecht bevestigde dat de twee deel uitmaakten van een professioneel opererende criminele organisatie. omdat er niets te bewijzen viel zijn de twee na verhoor weer op vrij voeten gesteld.

*

onbekenden hebben woensdagavond bij een snelkraak bij een bedrijf aan de phileas foggstraat in emmen twee lasapparaten, een transformator en een snijmachine gestolen. de apparatuur heeft volgens de eigenaar een waarde van ongeveer 30.000 gulden. de daders zijn, vermoedelijk met een auto, achteruit door de etalage gereden. buurtonderzoek heeft niets opgeleverd.

*

bij een gewapende overval op een restaurant aan het grote veld in assen hebben twee overvallers woensdagnacht rond een uur een kluisje met een onbekend bedrag aan geld buitgemaakt. onder bedreiging met een pistool werd de 26 jarige bedrijfsleider gedwongen de kluis te openen. toen dit niet lukte name de overvallers genoegen met een klein kluisje dat in de kantoorruimte op de tafel stond. de overvallers kwamen het restaurant binnen tegen sluitingstijd. de vijf aanwezige personeelsleden waren aan het schoonmaken en werden onder bedreiging met het vuurwapen gedwongen de handen omhoog te doen terwijl de bedrijfsleider de kluis moest openen. de daders voldoen aan de volgende signalementen:
1: normaal postuur met een lengte van ongeveer 1.80 meter. hij droeg een zwarte helm met vizier en was gekleed in een donkere korte jas, een spijkerbroek en zwarte schoenen. van de tweede man is geen duidelijk signalement beschikbaar. het bureau slachtofferhulp zal het personeel bijstaan.

info@politie-drenthe.nl     Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Politiebericht Drenthe - 5320 '